Želijo si vrnitve zaupanja v šolo

Ob 160. obletnici OŠ Polje: čakajo na širitev šole, saj je pouk za 526 učencev na dveh lokacijah. Tako kot na drugih šolah ugotavljajo, da starši preveč ščitijo otroke.

Objavljeno
13. april 2017 19.54
Andreja Žibret
Andreja Žibret

Ljubljana – Osnovna šola Polje, ena najstarejših v Ljubljani, praznuje 160. obletnico. Ves čas se je spoprijemala s prostorsko stisko, tako je tudi danes, ko pouk spet poteka na stari in novi šoli. Od skupaj 526 učencev jih 71 obiskuje staro šolo, prav toliko je na šoli tudi zaposlenih.

Šola na Zadobrovški cesti 1 je bila ustanovljena leta 1857, ko je predstojnik župne cerkve Device Marije v Polju kupil zemljišče za šolsko stavbo. Njena vrata so se prvič odprla čez pet let, takrat je vanjo vstopilo 239 učencev. Nekaj časa je bilo prostora dovolj, nato pa je iz enorazrednice postopoma nastala štirirazrednica.

Pouk v novejši zgradbi na naslovu Polje 358 se je začel leta 1957. Število učencev je ves čas naraščalo. Leta 1971 je šolo na vseh podružnicah (Zadobrova, Dolsko, Senožeti, Kašelj in Janče) obiskovalo kar 1971 učencev, pouk pa je bil dvoizmenski, nato pa so imeli šestoddelčno šolo v eni izmeni.

Leta 2010, po dograditvi podružnične OŠ Kašelj v samostojno šolo, je šest let pouk potekal samo v eni zgradbi, na Polju 358, vpisanih je bilo 385 otrok, danes pa spet poka po šivih in so del učencev preselili v prostore stare šole, kar pa je lahko le začasna rešitev. Zdaj čakajo na širitev, na MOL je bila namreč izdelana idejna rešitev za spremembo dvooddelčne šole v trioddelčno, z novo telovadnico.

Učenci in učitelji že vse leto visok jubilej praznujejo z različnimi dejavnostmi, na današnjo zaključno prireditev pa sta bila povabljena tudi župan Zoran Janković in predsednik republike Borut Pahor. Ravnateljica OŠ Polje Barbara Smrekar je povedala, da si želijo čim hitrejše ureditve prostorske problematike, samo tako bodo namreč lahko delali v normalnih razmerah, drugače so že izhodiščni pogoji za učence slabši. Predvsem pa si želijo, da bi se povrnilo zaupanje v šolo, saj tako kot na drugih šolah opažajo, da se je razširilo nezaupanje in nezadovoljstvo. Starši pretirano ščitijo učence in se ne zavedajo, da jih pri tem ovirajo na poti v odraslost. Šola brez sodelovanja med učenci, učitelji in starši ne more biti uspešna, je še poudarila ravnateljica.