Želje za širitev Biciklja so, konkretnih načrtov pa še ni

Nekateri trgovski centri bi sodelovali v projektu. Prej bo treba postaviti še nekaj vmesnih postaj, denarja pa ni.

Objavljeno
02. oktober 2012 16.42
Ljubljana 12. 5. 2011, Zoran Jankovic foto: Tomi Lombar
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana – Sistem izposoje mestnega kolesa Bicikelj, ki deluje že skoraj leto dni in pol, so Ljubljančani in obiskovalci dobro sprejeli. Število uporabnikov se veča, pogoste pa so tudi pobude za širitev sistema. A konkretnih načrtov v zvezi s tem (še) ni.

Že ob zagonu sistema maja lani so partnerji v projektu napovedali, da bi bila prva širitev postajališč zunaj središča mesta lahko izvedena v sodelovanju s trgovskimi središči. Ta bi – če bi bil interes – sofinancirala nova postajališča v nakupovalnih središčih, so takrat razmišljali v Europlakatu, ki kot zasebni partner občine upravlja sistem.

Izvedeli smo, da dogovori o postavitvi novih postajališč v največjem nakupovalnem središču BTC potekajo že nekaj časa, a dogovora, kot kaže, še ni. Maja Oven, direktorica sektorja za tržno komuniciranje in odnose z javnostjo v BTC City, je povedala, da je »družba BTC naklonjena projektu Bicikelj. Do nakupovalnega središča BTC pa je treba postaviti še nekaj vmesnih postaj, ko bodo te določene in postavljene, bomo k projektu pristopili tudi mi. Po oceni je v BTC smiselno imeti tri ali štiri postaje.«

Interes za sodelovanje v projektu je izrazil tudi vodja Supernove Kristjan Flegar. »Zamisel je gotovo zanimiva za nakupovalni center Supernova Ljubljana Rudnik. To je stvar dogovora.« A pravi, da se Europlakat ali MOL nanje še niso obrnili v zvezi z možnostjo postavitve novih postajališč.

»Pogovori potekajo, nič pa še ni dogovorjeno, in sicer niti glede lokacij kot tudi ne glede financiranja in časovnih zavez,« pa pravi namestnik direktorja Europlakata Boštjan Berčan. Dodaja, da je več trgovskih centrov izrazilo interes, da bi sistem Bicikelj pokril tudi njihove lokacije. A težava je, kot kaže, oddaljenost teh centrov. »Večinoma gre za nekaj postaj, ki bi jih bilo treba postaviti do teh lokacij, če hočemo ohraniti logiko delovanja sistema.«

Denarja za širitev Biciklja v proračunu ni, pogovori potekajo

Večina od trenutno delujočih 31 postajališč za Bicikelj je namreč skoncentrirana v samem središču mesta. Izjemi sta bežigrajski konec, kjer je zadnje postajališče tik ob obvoznici, v športnem parku Stožice, pa tudi ob Celovški gre sistem nekoliko bolj ven iz centra – zadnja postaja je ob Kinu Šiška. V smeri proti BTC pa ob Šmartinski cesti ni niti enega postajališča (najbližje je šele ob Vilharjevi cesti oziroma južno na križišču Zaloške in Proletarske ceste), medtem ko je najbližje postajališče v smeri proti Rudniku na Gruberjevem nabrežju.

Glede na pravilo sistema, da postajališča ne bi bila oddaljena več kot 400 metrov, to pomeni, da bi morali za vključitev dveh največjih nakupovalnih središč v sistem postaviti še kar nekaj vmesnih postajališč. Virov za financiranje tega pa očitno ni. Svoje pogodbene obveznosti z MOL glede števila postaj je Europlakat izpolnil. Občina pa očitno tudi nima denarja za ta namen. Širitev Biciklja je sicer eden od predvidenih ukrepov do leta 2015 iz prometne politike MOL, a za to v osnutkih proračunov za leti 2013 in 2014 ni namenjen niti evro.

Z MOL so sporočili, da so interes za širitev Bicikelja do njihovih lokacij izrazili večji trgovci. »V kolikor bomo sistem širili, ga bomo v začetni fazi ravno zato širili proti večjim trgovskim centrom, kar pomeni, da bo potrebno postaviti tudi vmesne postaje do teh centrov, saj je potrebno ohraniti logiko delovanja sistema. Zaenkrat o tem potekajo pogovori.«

»Skoraj« kot na Dunaju

Kljub temu pa Bicikelj očitno navdušuje tudi župana Zorana Jankovića, čeprav ni kolesar. Na zadnji seji mestnega sveta je namreč izjavil, da ima sistem v Ljubljani več uporabnikov kot na Dunaju, čeprav je v Ljubljani koles trikrat manj. Podatek je tako navdušujoč, da smo ga morali preveriti, a se je izkazalo, da žal ne drži. Ljubljanski Bicikelj s 300 kolesi je imel konec septembra dobrih 38 tisoč uporabnikov, medtem ko je imel dunajski Citybike s 1200 kolesi konec lanskega leta dobrih 325 tisoč uporabnikov.

Število uporabnikov v Ljubljani se sicer stalno veča – konec septembra lani jih je bilo 23.893, konec junija letos 34.140, konec prejšnjega meseca pa 38.443. Raste tudi število izposoj, a manj intenzivno kot število uporabnikov. Lani poleti (od začetka junija do konca septembra) so zabeležili 239.528 izposoj, letos v istem obdobju pa 266.549.