Kolesarske zahteve ljubljanskim županskim kandidatom

Ogleda kolesarskih pasti po Ljubljani v organizaciji Ljubljanske kolesarske mreže se je udeležilo sedem županskih kandidatov.

Objavljeno
26. september 2014 18.50
Kolesarji
Ma. J., Ljubljana
Ma. J., Ljubljana

Ljubljana – Ljubljanska kolesarska mreža (LKM) je pripravila predloge za izboljšanje pogojev za kolesarjenje v glavnem mestu. Na volitvah sami ne bodo nastopali (v Mariboru so za mestni svet vložili Listo kolesarjev in pešcev), so pa včeraj na ogled kolesarske infrastrukture in nekaterih črnih točk, ki bi jih bilo treba odpraviti, povabili vseh dvanajst županskih kandidatov.

Ogleda se je udeležilo sedem kandidatov: Aleš Avbreht (SMC), Jožef Jarh (Stranka enakopravnih dežel), Zmago Jelinčič (SNS), Irena Kuntarič Hribar (SD), Nataša Sukič (Združena levica), Gregor Škerl (Krščanski socialisti Slovenije) in Martina Valenčič (Naprej Slovenija). Aktualni župan Zoran Janković, ki mu javnomnenjske ankete kažejo najbolje, se ogleda ni udeležil.

V LKM menijo, da kljub temu, da MOL načelno izraža podporo razvoju kolesarjenja v Ljubljani in že vrsto let izreka obljube o celovitem izboljšanju pogojev za kolesarjenje ter se hvali z različnimi pridobitvami, Ljubljana še vedno ni kolesarjem prijazno mesto. »Prometne ureditve so marsikje kolesarjem neprijazne in zanje nevarne, kolesarske poti niso ustrezno povezane, MOL pa se ponavadi izmika z izgovorom, da za ustrezno ureditev ni denarja, ali celo, da sanacija kakšnega kritičnega in nevarnega odseka 'ni v planu'.«

Zato pričakujejo, da bodo novoizvoljeni župan in mestni svetniki uresničili pet ključnih zahtev za izboljšanje razmer za kolesarje in spodbujanje kolesarjenja v Ljubljani, ki so po njihovem mnenju izvedljive, ne terjajo veliko denarja in tako realno uresničljive že do konca letošnjega leta. Zahtevajo postopno odpravo vseh pasti (s takojšnjo odpravo sedmih najbolj nevarnih) in cilj nič smrtnih žrtev med kolesarji do leta 2015, neprekinjeno in udobno mrežo kolesarske infrastrukture, samostojno proračunsko postavko za kolesarjenje, ureditev varovane in pokrite kolesarnice v mestnem središču in kot zadnje uvedbo omejitev hitrosti na 30 kilometrov na uro znotraj notranjega cestnega obroča.

Najbolj kritične lokacije

Med šestimi najbolj problematičnimi lokacijami, ki zahtevajo takojšnjo sanacijo in po ocenah LKM ne bi terjale prevelikega finančnega vložka, so sprememba poteka kolesarske steze na Celovški stezi pri Hali Tivoli, odstranitev količkov s kolesarskih stez, ukinitev desnega zavijalnega pasu na križišču Dolenjske in Lorenzove ceste, zavarovanje prehoda čez desni zavijalni pas na Dunajski cesti pri stavbi Smelta, odprava »pentlje« na Tivolski cesti pri uvozu na bencinsko črpalko, odprava »rodeo« odsekov na Zaloški cesti in zavarovanje prehoda PST čez Litijsko cesto. Za vsako od omenjenih lokacij so v LKM pripravili tudi rešitev.