Danes: o proračunu in o novem terminalu na Brniku

Vlada je vse bliže končni različici proračuna, investicija na ljubljanskem letališču v negotovosti.

Objavljeno
13. september 2013 17.55
Aerodrom
R. D., Delo.si
R. D., Delo.si

Ljubljana, Brnik - Vlada bo danes pozno popoldne na delovnem posvetu nadaljevala z usklajevanji in pripravo proračuna za prihodnje leto. Čeprav so ozračje v koaliciji minule dni razgrela različna programska stališča strank, zlasti zaradi možnosti ukinitve letnega dodatka za upokojence, pa zdaj kaže, da naj bi bila vlada vendarle vse bliže končni različici proračuna.

Časa za usklajevanja imajo sicer le še dober teden, če nameravajo izpolniti obljubo, da bodo sveženj dodatnih ukrepov javnosti predstavili najpozneje do 25. septembra. Do takrat konkretnih ukrepov nihče od politikov uradno ne želi komentirati, je pa jasno, da želijo slediti ciljem iz programa stabilnosti ter presežek odhodkov nad prihodki zajeziti pri največ treh odstotkih BDP. Proračun mora vlada v DZ poslati do 1. oktobra.

Medtem ko so proti novim davkom zlasti v DL, pa so v DeSUS odločno proti kakršnim koli rezom pri pokojninah. Prvak DeSUS Karl Erjavec je zagrozil celo z odhodom iz koalicije, zaradi česar bo izplen današnjega posveta toliko bolj pomemben. Erjavec sicer po četrtkovih neformalnih pogovorih v vladni palači računa na kompromis, a zagotovila, da bodo letni dodatki upokojencem ostali, za zdaj nima.

Delničarji o novem potniškem terminalu na Aerodromu Ljubljana

Delničarji Aerodroma Ljubljana bodo danes odločali o 57 milijonov evrov vredni investiciji v nov potniški terminal na brniškem letališču. Razplet je negotov - država, ki je glede investicije menda razdeljena, glasovalnih pravic nima, mali delničarji pa so do nje skeptični. Projekt bi verjetno rešil le dogovor med državo in malimi delničarji.

Aerodrom Ljubljana bo predvidoma 55,3 odstotka vrednosti projekta financiral iz lastnih sredstev, 23,5 odstotka iz nepovratnih evropskih sredstev, ki so že zagotovljena, preostalih 21,2 odstotka vrednosti projekta pa z bančnimi posojili.

V Aerodromu Ljubljana so prepričani, da je investicija potrebna, saj je obstoječi terminal dotrajan, število potnikov pa naj bi v prihodnjih letih precej naraslo. Mali delničarji so do investicije po drugi strani skeptični, saj jih skrbi ekonomska upravičenost naložbe, medtem ko naj bi bila država razdeljena.

Minister za infrastrukturo Samo Omerzel je investiciji naklonjen, Sod, ki do ustanovitve državnega holdinga upravlja z deležem države, pa naj bi bil prav tako v dvomih, ali je investicija smiselna. Pojavlja se namreč vprašanje, ali ne bi bilo z investicijo bolje počakati na razplet načrtovane privatizacije družbe.