Obvezujoči cilji za leto 2020 so že predvideni v veljavni zakonodaji, vendar je treba določiti tudi njihovo izvajanje, poudarjajo v komisiji. Komisija je v danes predlaganih uredbah opredelila načine, na katere naj bi se ti cilji dosegali. Analize namreč kažejo, da so cilji znižanja emisij iz avtomobilov in kombijev za leto 2020 izvedljivi in stroškovno učinkoviti ter da je potrebna tehnologija že na voljo.
Na leto za gorivo do 400 evrov manj
Vsak lastnik novega avtomobila bo v prvem letu za stroške goriva v povprečju prihranil okoli 340 evrov, ocenjeni prihranki v 13-letni življenjski dobi avtomobila pa naj bi glede na cilje za leto 2015 znašali med 2904 in 3836 evri.
Pri dostavnih vozilih naj bi povprečni prihranek za stroške goriva znašal približno 400 evrov v prvem letu ter med 3363 in 4564 evrov v njihovi 13-letni življenjski dobi. V celoti bodo potrošniki pri stroških goriva prihranili okoli 30 milijard evrov na leto.
Poleg tega se ocenjuje, da naj bi izpolnjevanje ciljev povečalo bruto domači proizvod (BDP) EU za 12 milijard evrov letno in omogočilo dodatno zaposlovanje v vrednosti devet milijard evrov letno.
V evropski nevladni organizaciji Transport & Environment so pozdravili današnji predlog, opozarjajo pa, da varčnost vozil ne bo pripomogla k zmanjšanju količine prometa in obremenjevanja okolja zaradi prometa.