Na elektriko po Sloveniji

Ambicija je center za gostovanje električnih avtomobilov za jugovzhodno Evropo.

Objavljeno
29. maj 2015 17.50
električni avto
Borut Tavčar, gospodarstvo
Borut Tavčar, gospodarstvo

Ljubljana – Elektro Ljubljana, Elektro Maribor in družba Etrel so v evropskem projektu postavili sistem ene registracije uporabnika električnega avtomobila in možnost gostovanja na polnilnih postajah različnih ponudnikov. Sistem bi radi razširili na sosednje države.

Po treh letih in treh mesecih se je končal pilotni projekt v okviru mednarodnega projekta ICT4EVEU, ki ga je sofinancirala Evropska komisija, v njem pa je sodelovalo 20 podjetij in organizacij iz štirih držav, med njimi štiri podjetja iz Slovenije. Projekt je v Sloveniji omogočil gostovanje električnih vozil na polnilnih postajah v ljubljanski in mariborski regiji.

                      Električna črpalka pri Elektru Ljubljana. Foto Borut Tavčar



Nekoč bo plačljivo

V sistem je vključenih 26 polnilnih postaj, ki so sposobne daljinske komunikacije, upravljajo pa jih Elektro Ljubljana (osem postaj) in Elektro Maribor ter Dravske elektrarne Maribor (18 postaj). Med enoletnim poskusnim obratovanjem je na teh polnilnih postajah električna vozila polnilno 175 različnih uporabnikov, izvedenih je bilo 2692 polnjenj s skupno predano energijo 16.974 kilovatnih ur. Število gostovanj je bilo nizko, le 82.

Uršula Krisper iz Elektra Ljubljana je povedala, da uporabniki za identifikacijo na polnilni postaji raje uporabijo kartico kot SMS ali bančno kartico. Polnjenje bo nekoč plačljivo, kdaj se bo to zgodilo sicer niso želeli napovedati, takrat pa bo pomembno, da se bo uporabnik lahko enkrat registriral, potem pa svoje vozilo lahko polnil na polnilni postaji katerega koli ponudnika, ne zgolj v Sloveniji, temveč tudi v tujini. Najbolj elegantno bi bilo potem plačevanje porabe elektrike doma in za avtomobil na enem računu. Sistem od Ljubljane do Maribora to že omogoča, vendar na postajah razen v središču Ljubljane še ni nobene gneče.

                                                       Postaje so redko zasedene. Foto Borut Tavčar



Širitev k sosedom

Vendar je v drugih državah sistem drugačen, za poenotenje pa ni uradne podpore. Jure Ratej iz Etrela je tako povedal, da na Hrvaškem pogrešajo sogovornika, v Avstriji pa zdaj poteka napeta tekma med kar petimi evropskimi projekti ponudnikov, ki predvidevajo različne sisteme. »Nadaljnji načrti vključujejo čim večjo pokritost polnilnih postaj v obmejnih regijah Italije, Avstrije in Hrvaške ter na hrvaški obali, dolgoročno pa ustanovitev centraliziranega sistema gostovanja za območje srednje in jugovzhodne Evrope,«je sicer povedal Ratej. »Če ne bo lokalne pobude, se lahko zgodi, da se bodo transakcije za gostovanje zaključevale v tujini. Čeprav boste gostovali na polnilni postaji drugega ponudnika v sosednji ulici,« je dodal Miha Levstek, direktor Etrela.

                       Vtičnice se selijo v nos avtomobila. Foto Borut Tavčar



Levstek je še opozoril, da električna mobilnost na dolgi rok prinaša več zelene elektrike, saj jo lastniki električnih avtomobilov zahtevajo, akumulatorji njihovih avtov pa lahko uravnavajo porabo elektrike. Več električne mobilnosti zahtevajo tudi evropske direktive.

                       Nosovi pa so čedalje bolj raznoliki. Foto Borut Tavčar