Nizkocenovna trgovina Robin Food tudi v Ljubljani

Hrana, ki bi bila sicer uničena, bo na voljo po občutno nižjih cenah.

Objavljeno
04. december 2017 09.00
Posodobljeno
04. december 2017 09.00
Helena Kocmur
Helena Kocmur

Ljubljana − Trgovino Robin Food, v kateri bo, kot zagotavlja njen lastnik Dalibor Matijević, mogoče vse kupiti bistveno ceneje kot drugje, te dni odpirajo tudi v Ljubljani. Prodajali bodo izdelke, ki bi jih sicer zavrgli, so pa še povsem okusni in uporabni.

Kakor razlaga Matijević, ustanovitelj in lastnik trgovske blagovne znamke Robin Food, bo od jutri v njihovi trgovini pri Kinu Šiška naprodaj blago, ki so ga »rešili« pred uničenjem. Po nizkih cenah so namreč od dobaviteljev ali prodajalcev odkupili blago, ki mu bo bodisi kmalu pretekel rok uporabe ali pa so ga zaradi drugih razlogov umaknili iz prodaje. Včasih namreč izdelovalci zgolj zamenjajo embalažo kakšnega artikla in bi vse, kar je še ostalo na policah, uničili, razlaga Matijević.

Kot pravi, se pri nas zavrže veliko preveč hrane, zaradi česar je pred dvema letoma tudi začel svojo pot prehranskega Robina Hooda. Začel je s platformo FoodSurplus, ki prodajalcem hrane omogoča prodajo presežka večjim porabnikom, kot so gostinski obrati in hoteli, nato pa zamisel razširil še na druge platforme in mrežo trgovin, ki bi delovale po franšizi Robin Food, tudi v tujini. Ena takšnih je od julija letos v Mariboru, v Ljubljani poleg te, ki jo odpira te dni, načrtuje še vsaj dve.

»Cene bodo nepremagljive«

Prva ljubljanska trgovina Robin Food, ki bo po Matijevićevih zagotovilih uradno odprla vrata jutri, deluje po principu diskonta, saj je mogoče nekatere izdelke kupiti zgolj v večjih pakiranjih. Čeprav police v soboto še niso bile opremljene s cenami, so bile te že v blagajniškem računalniku. Tako je, denimo, za tri pločevinke po 80 gramov tunine treba odšteti 1,8 evra, za 140 gramov instant kave pa 75 centov, nam cenik pokaže Matijević. Puding, ki bi sicer stal dva evra, je v Robin Foodu po 81 centov, zavitek šestih vegetarijanskih paštet stane 0,46 evra, pločevinka z 2,5 kilograma fižola pa 2,55 evra.

Blago, s katerimi je napolnil police v 120 kvadratnih metrov velikem prodajnem prostoru (približno toliko je še skladišča), je odkupil od dobaviteljev po nizkih cenah, o katerih se je bilo treba pogajati. »Nič ne dobimo zastonj, vse, kar prodajamo, tudi plačamo,« pravi robinfoodovec. Cene so bile namreč odvisne od več dejavnikov, predvsem pa od roka uporabnosti. Tako bodo, zagotavlja Matijević, cene v povprečju vsaj polovico nižje kot pri drugih trgovcih. »Zagotovo bodo naše cene nepremagljive. Vse bo v akciji, nekateri artikli tudi za 80 odstotkov, drugi le za 30, če bodo roki uporabnosti daljši. Nekateri izdelki, denimo pakiran kruh, pa bodo povsem sveži,« zagotavlja.

Veliko bo odvisno od tega, kako se bo izpogajal z dobavitelji, od česar bo odvisna tudi ponudba na njihovih policah. »Ponudili bomo tisto, kar bo v tistem tednu ali dveh odveč dobaviteljem.« Decembra, denimo, bo največ artiklov povezanih s prazniki, kot so sladkarije, bomboniere, kava in podobno. Čeprav v trgovini ne bo svežega mleka in sadja, pa bodo ves čas na voljo osnovni živilski izdelki, kot so moka, riž, olje čokolada, biotestenine, olje.

»Preprečiti, da bi dobra hrana končala v smeteh«

»Po eni strani želimo preprečiti, da bi še dobra hrana končala v smeteh, po drugi pa ljudem omogočiti nakup občutno cenejših izdelkov,« razlaga Matijević, ki je tudi direktor podjetja Smart Futuristic, upravitelja trgovine Robin Food. Podjetje je kot startup nastalo med drugim s pomočjo slovenskega podjetniškega kapitala, zdaj pa bi se rado postavilo na lastne noge, poudarja sogovornik. Zaveda se, da zgolj z državnimi subvencijami in donacijami ni mogoče preživeti, kar se je pokazalo z nedavnim stečajem socialnih trgovin Sotra v Mariboru. Zato gradi svoj poslovni model. »Sami moramo poskrbeti za kapital, da bomo lahko preživeli v trdi konkurenci in pokrili stroške poslovanja,« pravi Matijević.