Trajnostni razvoj za podjetja nuja, ne le lepotni okras

Najbolj zelena blagovna znamka je Toyota, sledita ji Johnson & Johnson ter Honda.

Objavljeno
12. julij 2012 17.15
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Ljubljana – Interbrand je objavil lestvico najbolj zelenih blagovnih znamk leta. Na vrhu je Toyota, sledita pa ji Johnson & Johnson ter Honda. Najbolj so letos zrasli Danone, Ford, Starbucks in UPS.

Poročilo o 50 najbolj zelenih blagovnih znamkah, ki so ga pripravili v Interbrandu, ugotavlja neskladje med okoljskimi praksami podjetij in percepcijo potrošnikov o teh praksah, pri tem so uporabili svoje lansko poročilo, raziskavo kupcev in podatke, ki jim jih je zagotovil Deloitte.

Kot ugotavljajo pri Interbrandu, se panoge po svetu vse bolj posvečajo izboljšanju svojega trajnostnega razvoja in poročanju o napredku. Veliko podjetjem postaja jasno, da je trajnostni razvoj nuja, in ne le nekaj, kar je dobro imeti. Pomemben je z vidika rasti, stroškov in marž ter vrednosti blagovne znamke. »Trajnostni razvoj se je izkazal za strateški in dobičkonosen vidik posla ter sredstvo za krepitev blagovne znamke,« je dejal Jez Frampton, glavni izvršni direktor Interbranda. Ključno je, da so zaznave potrošnikov povezane z dejanskim okoljskim delovanjem znamke. V nasprotnem primeru bi bili lahko okoljski napori znamke premalo izkoriščen vir ali bi jih povezovali s tako imenovanim green-washingom.

V letošnjem poročilu Interbranda o 50 najbolj zelenih blagovnih znamkah v zgornjem delu lestvice prevladujejo podjetja iz avtomobilske in tehnološke industrije. Toyota ostaja na prvem mestu – s trajnostnim razvojem kot prioriteto menedžmenta. Osem avtomobilskih znamk je med najboljšimi na lestvici, štiri so med prvih deset. Tehnologija igra pomembno vlogo v potrošnikovem življenju in vodilne znamke se trudijo zmanjšati njen vpliv na okolje, ugotavljajo pri Interbrandu. Panasonic je tako letos na lestvici poskočil za štiri mesta in se uvrstil na šesto . Podjetje je naznanilo, da bo svojo tovarno blizu Tokia spremenilo v trajnostno pametno mesto, ki bo začelo delovati leta 2014.

Trije novinci

Prvič se je na zeleni lestvici znašel japonski proizvajalec avtomobilov Nissan (21. mesto), ki ima ambiciozne načrte in ukrepe za zmanjšanje ogljičnega odtisa z novim šestletnim akcijskim načrtom Nissan Green Program. Tudi švedski trgovec z oblačili H&M (46. mesto) je novinec na lestvici. S svojo do okolja prijazno kolekcijo je polnil časopisne stolpce. Prvič se je na lestvico uvrstila tudi bančno- finančna skupina UBS (50. mesto). Znamke, ki so glede na leto prej najbolj izgubile, pa so 3M, Nike in Allianz.

Med državami s v ospredju ZDA, Nemčija in Japonska, ki so vodilne v smislu proizvodnje in vodenja zelenih znamk. Na lestvici 50 najbolj zelenih je 22 znamk iz ZDA. Vodilna je Johnson & Johnson, sledijo pa še HP, Dell, Cisco in 3M. Nemčija in Japonska imata med petdeseterico po sedem znamk iz tehnološke panoge in avtomobilske industrije.