Vodik bi lahko bil zmagovalec naftne cenovne vojne

Za zdaj je vodik še drag, vendar bo ključen za razogljičenje jeklarn, cementarn in težkih tovornjakov.

Objavljeno
18. maj 2020 12.00
Posodobljeno
18. maj 2020 12.00
Od jeseni lani na demonstracijskih izletih vozi Febus, francoski projekt avtobusa na vodikove gorilne celice. FOTO: Reuters
Naftna industrija ima nižje prihodke, zato ne more vlagati toliko kot prej. Naložbe v obnovljive vire energije, kot so sončne elektrarne in vetrnice pa prinašajo toliko kot naftni in plinski projekti, a so manj tvegane, tudi zaradi načrtov za obdavčitev ogljikovega dioksida. Tu je prostor tudi za vodik, predvsem v prometu, saj ima dvakratno energijsko gostoto zemeljskega plina.Vodik je najbolj razširjen element v vesolju. Uporabljajo ga kot vhodno surovino pri rafiniranju nafte, proizvodnji amoniaka in metanola in tudi v proizvodnji jekla. Svetovna poraba vodika znaša 70 milijonov ton. Težava je, da ga 99 odstotkov proizvedejo iz ...