Drugi tir v javnozasebnem partnerstvu pravočasno v Bruselj

Vlada intenzivno razmišlja o javnozasebnem financiranju gradnje drugega tira, financiranje iz proračuna ni mogoče.

Objavljeno
09. februar 2015 14.23
Posodobljeno
09. februar 2015 14.23
Pi. K., Delo.si, STA
Pi. K., Delo.si, STA

Ljubljana - Vlada bo storila vse, da bo projekt gradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper februarja prijavila na razpis za evropska sredstva. Pri tem intenzivno razmišlja o možnosti javnozasebnega partnerstva, za financiranje s proračunskimi sredstvi pa trenutno ni možnosti, je po koalicijskem vrhu povedal premier Miro Cerar.

Kot je dejal, je pri ideji o javnozasebnem partnerstvu sicer odprtih še zelo veliko vprašanj, ki jih zdaj rešujejo. »Tukaj ni poudarka na proračunskih sredstvih, iščemo druge možnosti. Vlada si nikakor ne želi obremeniti davkoplačevalcev, ta hip za to niti ni možnosti,« je povedal premier.

»Koalicija enotno podpira modernizacijo železnic v Sloveniji, zato bomo storili vse, in še posebej infrastrukturni minister Peter Gašperšič, da do konca meseca izpolnimo ustrezno prijavo za evropska sredstva, ki nam bodo pri teh projektih pomagala,« je po približno triurnem koalicijskem vrhu v izjavi medijem v Ljubljani povedal Cerar.

Gašperšič pa je pojasnil, da so pri projektu drugega tira, ki je ocenjen na 1,4 milijarde evrov, možne različne oblike javnozasebnega partnerstva. Katera točno bo izvedena, morajo še preučiti. »Te možnosti moramo preko razpisov poiskati še letos,« je dejal in dodal, da bodo v prijavi na razpis za evropska sredstva navedli, da bo poleg evropskih sredstev projekt sofinanciran z javnozasebnim partnerstvom.

*****

Danes zvečer na spletnem in jutri zjutraj v tiskanem Delu boste lahko prebrali sedem neresnic o gradnji drugega tira. Med drugim tudi o tem, da je ocena 1,4 milijarde evrov pretirana.

******

Gašperšič je zagotovil tudi, da prijava na razpis ni pod vprašajem. »Če bi kdorkoli mislil, da jaz tu kaj zaviram, naj povem, da to ni bilo nikoli res. Naredili bomo vse, da se ta projekt uvrsti in da gre na razpis,« je dejal minister.

V javnosti se je v minulih dneh špekuliralo tudi, da bi lahko Gašperšiča okorno ukrepanje v povezavi s pripravo projekta drugega tira stalo stolčka, a je Cerar danes to zanikal. »Minister vseskozi uživa tako mojo podporo kot tudi podporo koalicijskih partnerjev,« je dejal in poročanje medijev označil za dezinformacijo.

»SD nima nič proti Gašperšiču«

Prvak SD Dejan Židan zatrjuje, da v SD ne zbirajo podpisov proti Gašperšiču, čeprav je seznanjen s tem, da so se v DZ te pobude pojavile. Zagotovil je tudi, da v SD nimajo nič proti njemu. »Če imajo v lastnih strankah težave s svojimi ministri, naj za argument ne uporabljajo drugih koalicijskih partnerjev,« je dejal.

Sicer pa je poudaril odgovornost ministra Gašperšiča za pripravo alternativ glede izgradnje drugega tira, ki je po njegovem mnenju nujna. Projekt mora biti po njegovih besedah voden transparentno, pri čemer ne gre za kolektivno odgovornost vlade, pač pa osebno odgovornost projektantov in ministra. Prav tako mora biti projekt tako pripravljen, da je izvedljiv že ob prijavi Evropski komisiji ob kandidaturi za kohezijska sredstva.

»Ne le kot megla, kjer prosimo za denar in se številke spreminjajo. Pač pa mora biti jasna osebna odgovornost in projektni načrt,« je poudaril Židan. V SD vidijo vsaj tri možne alternative financiranja drugega tira. Gre za pridobivanje evropskih sredstev, ki bi jih kombinirali s koncesijo na drugi tir, omenjajo pa še denar od prodaje nestrateških podjetij. Po Židanovih besedah je treba narediti vse za to, da se na razpis za evropska sredstva prijavijo letos. A obenem poudarja, da mora biti prijava projekta transparentna in izvršljiva.

Medtem v SD nasprotujejo razmišljanju prodaje državnega deleža v Luki Koper. Na vprašanje, ali je Gašperšič slednje ponudil kot eno od možnih finančnih alternativ, sicer Židan ni odgovoril konkretno. »Ne morem komentirati tega, kar poteka na zaprtih sestankih. Želim pa si, da minister danes jasno pove, kako se bo projekt izpeljal, tako da se bo lahko Luka Koper uspešno širila še naprej,« je dejal predsednik SD.

Povedal je še, da so jim bile v koaliciji nekatere alternative pojasnjene že minuli teden, a dokončne odločitve še ni bilo.