Iz različnih dobro obveščenih virov iz vladnih krogov, s katerimi smo se pogovarjali o usodi ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, je mogoče sklepati, da so govorice o njegovi morebitni zamenjavi zgolj špekulacije. Vendar je tudi res, da bi lahko hitro postale dejstvo, če bi se pokazalo, da bi se pri izvedbi drugega železniškega tira od Divače do Kopra pojavile težave.
Cerar napovedal boj
Drugi tir v ponedeljek
O tem, kako financirati projekt izgradnje drugega tira, poteka intenzivna razprava tudi med koalicijskimi strankami. Tej temi se bodo v celoti posvetili tudi na koalicijskem srečanju v ponedeljek, potem pa naj bi določene sklepe sprejela tudi vlada.
Mednarodne razsežnosti
Ena od možnost za financiranje izgradnje drugega tira bi bila tudi ta, da bi se država odrekla deležu lastništva v Luki Koper, v zameno za sveža sredstva, vendar temu odločno nasprotujejo v koalicijskih SD in Desusu. V obeh strankah pravijo, da so razmišljanja o zamenjavi Gašperšiča samo špekulacije, čeprav je res, da gre za enega ključnih projektov, ki ga bo moral minister za infrastrukturo izpeljati.
Pomen projekta poudarjajo tudi v SMC, a se v organih stranke o usodi ministra iz svoje kvote, zagotavljajo viri iz SMC, doslej niso nikoli pogovarjali.
V kabinetu predsednika vlade poudarjajo, da je drugi tir prioriteta z mednarodnimi razsežnostmi. »Gre za sklop celotne posodobitve železnic od severa do srednje Evrope prek Luke Koper,« pojasnjujejo v kabinetu premiera. Cerar se je namreč ta teden vrnil z dvodnevnega obiska v Estoniji, kjer mu je gostitelj Taavi Roivas predstavil investicijske projekte v skupni vrednosti 12,3 milijarde evrov, ki so jih razdelili med energetske projekte, digitalno gospodarstvo in transport. V sklopu slednjega je projekt Rail Baltic, ki bi povezal Estonijo s srednjo Evropo, vreden pa je 3,6 milijarde evrov in je v skladu CEF eden izmed petih najpomembnejših projektov. Estonija se je po nekaterih informacijah o sofinanciranju projekta tudi že dogovorila s Kitajsko.
Železnice: Drugi tir je nujen
V javnosti je vse več pritiskov na vlado, da pravočasno zagotovi finančni vir za gradnjo drugega tira. »Če predsednik vlade pravi, da je to najpomembnejši infrastrukturni projekt, potem se upravičeno pričakuje, da je na prednostnem seznamu, ki ga bomo poslali v Bruselj,« so sporočili iz poslanske skupine NSi. Zahtevajo sklic nujne seje odbora za infrastrukturo, ki naj pozove vlado, da v 30 dneh državnemu zboru predloži roke in finančno konstrukcijo izgradnje drugega tira. Poroča naj o že vloženih sredstvih v ta projekt, o prijavi na razpis za sredstva EU in imenuje posebno delovno skupino, ki bo spremljala gradnjo in nadzirala financiranje drugega tira.
Sedem poslancev Kluba primorskih poslank in poslancev (vsi razen iz strank SD in SMC) je poslalo odprto pismo Miru Cerarju, da obstaja upravičen dvom o iskrenih namenih ministra Petra Gašperšiča, da bi ta projekt premaknil z mrtve točke. Zato od predsednika vlade zahtevajo, da zagotovi pravočasno vložitev vloge za črpanje evropskih sredstev.
Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je povedal: »Vprašanje o nujnosti drugega tira sploh ni več vprašanje. Pomembno je le, kako naj država iz proračuna zagotovi potrebni denar in ali naj kako drugače angažira zasebne finančne vire. Zadolžitev bi obremenila državni proračun, to pa bi najbrž zahtevalo tudi soglasje iz Bruslja.«