KPK: Odločbe inšpektorice niso nezakonite

Odpuščena inšpektorica je imela vse potrebne kvalifikacije za izdajanje odločb, ugotavlja komisija.

Objavljeno
18. julij 2012 22.25
Anže Voh Boštic, gospodarstvo
Anže Voh Boštic, gospodarstvo

Ljubljana – Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) ugotavlja, da je imela Dunja Lujić Ferjančič, inšpektorica za letalski nadzor, vse potrebne izpite za izdajanje odločb. Da inšpektorica izdaja nezakonite odločbe, je menil njen delodajalec, agencija za civilno letalstvo.

Dunja Lujić Ferjančič, vodja sektorja za letalsko inšpekcijo, je inšpekcijske nadzore od leta 2003 do leta 2011 opravljala kot uslužbenka ministrstva za promet, nato pa so jo prerazporedili v na novo ustanovljeno agencijo za civilno letalstvo. Isti mesec, ko je Žiga Kotnik nastopil mandat direktorja agencije, torej junija 2011, je dobila Lujić Ferjančičeva sporočilo, da ne izpolnjuje pogojev za delo, saj da nima izpita za opravljanje inšpekcijskih nalog. Zato so jo prerazporedili na nižje delovno mesto.

Aprila letos je Žiga Kotnik Lujić Ferjančičevo in Bredo Marinšek, vodjo registra zrakoplovov, in še eno delavko odpustil z obrazložitvijo, da so posredovale tajne podatke o poslovanju agencije novinarjem časnika Finance. Maja letos je nato več medijev poročalo, da naj bi Lujić Ferjančičeva po mnenju agencije za civilno letalstvo v času svoje zaposlitve na ministrstvu za promet pisala nezakonite odločbe, zaradi česar naj bi ministrstvo doletele celo tožbe oseb in inštitucij, nad katerimi je Lujić Ferjančičeva opravljala nadzor.

Naše poizvedbe kažejo, da sta oba očitka neresnična. Na časniku Finance so nam zatrdili, da Dunja Lujić Ferjančič oziroma druga odpuščena sodelavka nista bili vir njihovih novinarjev. Protikorupcijska komisija pa je na podlagi pridobljenih podatkov z ministrstva za infrastrukturo in prostor ugotovila, da je imela Ferjančič Lujićeva vso potrebno izobrazbo in izpite za opravljanje inšpekcijskih nalog in da jih še vedno ima.

Nenavadni posli Kotnika in agencije

V javnosti se pojavljajo namigovanja, da se je Žiga Kotnik s prerazporeditvijo in nato izredno odpovedjo pogodbe Dunji Lujić Ferjančič hotel maščevati, ker naj bi opozarjala na nepravilnosti v delovanju agencije. KPK je sicer v zvezi z agencijo za civilno letalstvo in Žigo Kotnikom sprožila več postopkov, med drugim zaradi poslovanja Kotnikovega nekdanjega podjetja Ceris IT s Kontrolo zračnega prometa, saj podjetje svojih obveznosti v tem poslu menda ni izpolnilo, in zaradi mobinga nad zaposlenimi v agenciji. Zaradi nasilja na delovnem mestu in povračilnih ukrepov vodilnih v agenciji, ki so sledili prijavam zaposlenih protikorupcijski komisiji, je KPK vodilne v agenciji tudi ovadila policiji.

Pri preverjanju poslov agencije in Kotnika smo tudi sami prišli do nekaterih nenavadnih ugotovitev. Podjetje Ceris IT, ki ga je Kotnik vodil do junija 2011, marca 2012 pa je bilo izbrisano iz registra podjetji, je od avgusta 2009 do februarja 2010 od ministrstva za promet mimo javno objavljenega razpisa dobilo za 59.580 evrov poslov. Prvo naročilo za elektronsko opravljanje teoretičnih izpitov je bilo vredno 39.200 evrov brez DDV, torej tik pod mejo 40.000 evrov, pri kateri je takratni zakon o javnem naročanju zapovedoval javno objavo naročila. Ceris IT je nato na podlagi naročilnic dobil še 12.540 evrov za posle v zvezi z vozniškim dovoljenjem.

Kotniku so očitali še zapravljanje pri službenih potovanjih, predvsem glede stroškov njegovega potovanja ter potovanj vodje sektorja za skupne zadeve Nataše Bešter in tiskovne predstavnice agencije Polone Vajaga Hribar v Teksas, Šanghaj, Peking, in Abu Dabi. Predvsem na letalskem sejmu v Abu Dabiju naj se Vajaga Hribar in Beštrova ne bi veliko naučili o standardih v letalstvu, kar je bil uraden namen poti, saj so evropski standardi bolj dodelani od arabskih. Iz zapisnika junijske seje Sveta agencije za civilno letalstvo, ki smo ga pridobili, je razvidno, da je Mirko Komac, eden izmed članov sveta, ki nadzoruje delo agencije, izrazil mnenje, da nima obisk sejma v Abu Dabiju nobene zveze z zagotavljanjem letalske varnosti v Sloveniji. Besedilo sporazuma, zaradi katerega naj bi Kotnik in Beštrova potovala na Kitajsko, pa ni pripravljala agencija, temveč Direktorat ministrstva za infrastrukturo in prostor za civilno letalstvo, in sicer prav pod Komčevim vodstvom. Dva druga člana sveta agencije, Klavdij Logožar in Franci Žmavc, sta bila mnenja, da »se bodo rezultati službenih poti pokazali v prihodnosti, ko bo možno zavzeti dokončno stališče v zvezi z njihovo upravičenostjo«.

Zanimiv pa je nakup vozovnic za potovanja osebja agencije. Iz spletne aplikacije Supervizor je razvidno, da je podjetje Aviatic mimo javne objave razpisa od julija lani do danes agenciji prodalo za 51.000 evrov letalskih vozovnic, podjetje Navigatio pa za 30.000 evrov. Zakon o javnem naročanju od leta 2010 zapoveduje, da mora biti z javnim razpisom sklenjen vsak nakup blaga nad 20.000 evrov. Na agenciji za civilno letalstvo so nam povedali, da so se julija letos pridružili skupnemu javnemu naročilu za nakup letalskih vozovnic, ki ga vodi agencija za javno naročanje.