Ljubljana – Nova vlada je 18. septembra lani dobila veliko podporo državnega zbora. Zakaj je ekipa Mira Cerarja, ki je v prvem Delovem merjenju razpoloženja volivcev dobila oceno 2,69, po enem letu po Anketi Dela ostala skoraj na istem: 2,67?
»Vlada, ki jo vodim, verjame v politiko povezovanja in konstruktivnega sodelovanja v dobro ljudi. Spodbujal in zahteval bom odgovorno politiko, ki se bo odražala v konstruktivnem sodelovanju, v strpni politični razpravi in visoki kulturi javnega govora.« To so bile prve besede, ki jih je po imenovanju vlade državljanom, političnim sodelavcem in nasprotnikom namenil novi predsednik vlade Miro Cerar.
Prvo leto, ki ga je neuigrana ekipa pod vodstvom svojega krmarja težko, a vendarle prestala, je optimističnemu premieru na pot postavilo veliko ovir. O povezovanju je bilo precej lažje govoriti pred začetkom mandata kot po tem, ko se je politična praksa vrnila v stare tire: parlamentarne stranke, ki so privolile v to, da bodo spoštovale koalicijsko uzdo, so se začele boriti vsaka za svoj košček pogače in vpliva. Filozof in politični analitik z ljubljanske filozofske fakultete Igor Pribac: »Cerarjevo vlado so mnogi pričakovali kot čistilko Avgijevega hleva – no, če že ne gre v enem dnevu, pa naj slovenski javni prostor počisti nesnage vsaj v enem letu. Ob letu osorej so rezultati čiščenja pičli; vtis skazi, da so tisti, ki jih je država obtožila, da so nesnaga, tako ali drugače zmagovalci sodnih bitk in da kadrovanja vlade niso videti posebno nestrankarska, transparentna, uspešna.«
Zatikalo se je pri ministrih, to pa pomeni, da delo na ministrstvih, ki travmatično zastane pred vsakimi volitvami, še dolgo po nastopu vlade ni steklo.
Kljub vsemu Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor agencije Luna, vlado ocenjuje precej prizanesljivo: »Marsikaj bi lahko bilo bolje. Pri tem mislim predvsem na nekaj ne preveč posrečenih ministrskih izbir ter veliko nerodnih spodrsljajev, ki pa so bili marsikdaj rezultat težkega sobivanja koalicijskih strank in zakulisnega boja med njimi. Seveda pa bi nam lahko šlo tudi precej slabše; koliko ima pri tem vlada, je bolj zapleteno vprašanje.«
Kako vlada ocenjuje sama sebe, je mogoče videti na spletni strani vlade. Slogan Delamo za ljudi in z ljudmi vabi h konkretnemu branju: »Kaj je bilo narejenega za boljše življenje državljanov«. V oči bodejo trije kazalniki uspešnosti: 2,6-odstotna gospodarska rast, 12,7-odstotno zmanjšanje brezposelnosti mladih in 9301 zaposlen več. Toda kot pri vsakem drugem oglasnem sporočilu je treba tudi pri tem upoštevati, da je realno stanje za tiste, ki so skriti v anonimnosti statističnih številk pod povprečjem, vse prej kot spodbudno.