V času Pahorjeve vlade so se vrstili pozivi k ponovnemu razmisleku o gradnji Teša 6, a se takrat vlada ni odločila za zamrznitev, je pa sprejela nekaj ukrepov: med drugim je leta 2010 od poslovodstva HSE zahtevala celovito informacijo o Tešu 6 in mu naložila, naj Teš zaradi spremenjenih razmer na trgu skuša doseči znižanje cen investicijske opreme ter zagotovi večjo učinkovitost in preglednost upravljanja družb v skupini HSE.
V Pahorjevem mandatu je v DZ spodletel tudi prvi poskus podpore predlogu zakona o poroštvu države za 440-milijonsko posojilo Evropske investicije banke.
Poroštvo je bilo nato sprejeto leta 2012 v času vlade Janeza Janše. Ta vlada je Termoelektrarni Šoštanj (Teš) sicer v zameno za poroštvo postavila vrsto pogojev. Med drugim je Tešu naložila, da zniža investicijsko ceno projekta in da s Premogovnikom Velenje sklene dolgoročno pogodbo za lignit po najvišji ceni 2,25 evra na gigajoul.
Pahor je povedal, da je v letu 2009 ukvarjal z urejanjem odnosov s Hrvaško in »globoko surovo gospodarsko krizo«.
Marca 2010 je bila za vlado relevantna ocena ministra Mateja Lahovnika, da bi tudi ustavitev projekta prinesla stroške, med 400 milijoni in milijardo, poleg tega, da je naložba v Teš 6 dobra in upravičena. Težava je, da je Teš zagotavljal tretjino slovenske elektrike.
»Vedel sem, da je Lahovnik iz tega okolja in da bi lahko bil osebno pristranski, vendar me je prepričal, da je projekt smotrn. Darja Radič je bila njegova državna sekretarka,« je dejal Pahor in dodal, da je bila strokovna javnost večinoma naklonjena projektu.
Zaslišanje smo spremljali v živo:
9.45: »Naj vas spomnim, da smo marca 2010 od investitorja zahtevali, da v pogovorih z dobaviteljem zniža vrednost opreme. Ta napor se je izplačal,« pravi Pahor.
9.50: Da se v drugih projektih ne bi ponovile napake projekta Teš 6 je treba še natančneje ločiti vlado od uprav družb v državni lasti in zagotoviti, da ljudje, ki vodijo te družbe, tudi odgovarjajo za napake.
10.00: »Če bi vedel, da je večina slovenske javnosti naklonjena drugemu bloku jedrske elektrarne, bi bolj dvomili v projekt Teša 6,« je dejal Pahor.
10.05: Poslanci so Pahorja spomnili, da je Franc Bogovič marca 2009 pozval k premisleku o projektu. »Pri takih vprašanjih predsedniku vlade podlage pripravijo pristojna ministrstva,« pravi Pahor. Poslanci so ga še spomnili, da je bil takrat prepričan, da se bo poraba elektrike povečevala in da bo cena elektrike zrasla.
10.25: Morate vedeti, da strateškega sveta in razmisleka o projektu Teša 6 brez moje pobude ne bi bilo, je dejal Pahor in dodal, da so na sejo povabili tudi nasprotnike projekta. Vendar je bilo podpornikov več.
10.35: Člani komisije poudarijo, da se enak pristop zgodi pri vseh projektih, nekateri pripeljejo tako daleč, da pride do časovne stiske, potem pa se morajo poslanci na hitro nekaj odločiti in ne preveč spraševati. Enako je pri drugem tiru.
10. 40: »V diskusijo o Tešu nisem vstopil skozi finančno, temveč skozi okoljsko problematiko,« je dejal Pahor. S projektom so se začeli ukvarjati v 2010. »Nisem podlegel pritiskom. Če sem sprejel kakšno odločitev, sem bil prepričan, da je tako prav,« je še dodal.
10.50: »Takrat sem bil pripravljen iti v dolino in povedati, da bomo ustavili projekt, tudi za ceno socialnih težav, če bi dobil argumente za to,« je odgovoril Pahor na navedbo Matjaža Hana, da je takrat imel vsak lobi svoj interes. Poslanci so tako sprejeli tudi zakon o verigi hidroelektrarn na spodnji Savi.
10.55: Za vsak projekt vnaprej je treba razčistiti pravila igre, postaviti cilje in odgovoriti na vprašanje zakaj gremo v projekt. To Pahor vidi kot dediščino komisije.
11.00: »Verjamem vam, da niste vedeli. Tisti, ki so bili v vladi pristojni za energetiko, pa bi morali v nekatere stvari podvomiti,« je Pahorju povedal Matjaž Hanžek.
11.05 »Če bi takrat sprejel odločitev za ustavitev projekta Teš 6, bi danes sedel pred komisijo, ki bi preiskovala odgovornost zaradi take odločitve,« je prepričan Pahor.
11.10: V magnetogramih komisije je navedba, da so Pahorju povedali, da ne bo več predsednik vlade, če projekt Teša 6 ne bo šel naprej. »Prav je, da lahko ljudje izrazijo nestrinjanje z delom vlade, to je legitimen pritisk. Druga stvar je izsiljevanje in tega ni bilo,« je dejal Pahor.
11.15: »Poleti 2009 ni bilo nobenih informacij o projektu Teš 6, zaradi katerih bi moral biti zaskrbljen,« je sklenil Pahor na nov očitek Hanžka, da je bil projekt zapečaten s starševsko garancijo med HSE in Tešem 25. novembra 2009, vlada pa je 30. junija tega leta obravnavala letno poročilo HSE.
11.17: Zaslišanje se je končalo, Pahor ni prijavil stroškov prihoda v sejno sobo državnega zbora.