Šoltes sicer pogrnil, a za zgled

Verjamem Igorja Šoltesa ni volil skoraj nihče, so pa po volitvah vsaj povedali, kdo jim je kampanjo plačal. Virantovi ne.

Objavljeno
26. november 2014 11.06
Igor Šoltes
Peter Jančič, notranja politika
Peter Jančič, notranja politika

Ljubljana − Stranka Verjamem evropskega poslanca Igorja Šoltesa je računskemu sodišču prijavila 40.266 evrov stroškov za kampanjo pred julijskimi volitvami poslancev, na katerih je doživela hud poraz.

Predvsem primerjava s podobno Združeno levico kaže skoraj katastrofalen rezultat stranke Verjamem. Z več denarja niso prepričali skoraj nikogar.

Doslej najmanj učinkovita kampanja

Do konca tega tedna bodo o zbiranju denarja za kampanje in porabi morale računskemu sodišču poročati vse stranke. Med večjimi doslej poročil še niso poslale SDS, Desus, SD, SLS ...

Šoltesovo listo je na majskih evropskih volitvah volilo 41.525 volivcev ali 10,33 odstotka glasujočih. Na parlamentarnih volitvah pa jih je volilo le 6800 volivcev ali 0,78 odstotka glasujočih.

Na hud poraz kaže tudi preračun, koliko volivcev je stranka z vloženim denarjam v kampanjo prepričala, kjer se je med strankami, ki so računskemu sodišču doslej že poslale poročila (podatek za SD smo pridobili od stranke, poročila pa še niso poslali) Šoltesov Verjamem odrezal daleč najslabše.

Danes jih je v negativno smer prehitela Državljanska lista, zadnja stranka, katere poročilo je prejelo računsko sodišče.

Podatke prikazujemo grafično:

 

Verjamem najbolj transparenten

Je pa stranka nekdanjega predsednika računskega sodišča med vsemi, ki so doslej poročale, edina razkrila, kdo ji je za kampanjo dal večino denarja. V poročilu navajajo, da je Igor Šoltes za kampanjo prispeval 7860 evrov, Marko Strel 14.050 in Zvijezdan Mikič 4000 evrov. Razkrili so, od kod so dobili 25.910 od skupaj 40.266 evrov. Preostanek so, po poročilu sodeč, zbrali s prostovoljnimi prispevki, ki pa niso presegli povprečne bruto plače, ko po zakonu strankam javnosti ni treba razkriti darovalcev.

Za primerjavo: zmagovalka parlamentarnih volitev SMC Mira Cerarja je prijavila, da je za kampanjo julija porabila 89.836 evrov, s prispevki posameznikov je zbrala le 1510 evrov, razkrili pa niso niti enega darovalca. Preostanek denarja so za kampanjo pridobili tako, pojasnjuje v poročilu, da so ga na posebni volilni račun nakazali s svojega rednega računa.