Vinjete se bodo podražile za 15 evrov

Letna vinjeta za avtomobile 110, za kombije 220 evrov. Dražje tudi cestnine za tovornjake. V NSi obžalujejo odločitev vlade.

Objavljeno
12. september 2013 14.12
VLADA V PODRAVJU
A. S., gospodarstvo, Ni. Č., Delo.si
A. S., gospodarstvo, Ni. Č., Delo.si

Ljubljana - Letne avtocestne nalepke se bodo s 95 evrov podražile na 110 evrov, medtem ko se cene tedenskih in mesečnih vinjet ne bodo spremenile.

Pač pa vlada uvaja nove vinjete za kombije. Tedenska bo stala 40 evrov, mesečna 80 evrov in letna 220 evrov. Nov sistem bo stopil v veljavo z letom 2014.

Povišujejo se tudi cestnine v tovornem prometu, osnovno vodilo vlade pa je, da bodo »umazani« tovornjaki plačevali več kot ekološka vozila. Nove cene bodo začele veljati 1. oktobra.

Po pogajanjih s prevozniki so se po besedah ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela dogovorili tudi o višini subvencij za nakup ekološko sprejemljivejših tovornjakov. Sprva je bilo za letos in pretekla leta zagotovljenih 2,5 milijona evrov, prevozniki so zahtevali šest milijonov, sedaj so se dogovorili za 4 milijone evrov.

NSi: Odločitev je napačna

Vodja poslanske skupine NSi Matej Tonin je razočaran nad odločitvijo vlade. Kot so zapisali na Twitterju, je nesmiselno, da vlada povečuje cene vinjet za motoriste. »Ti bodo v večji meri izbirali regionalne ceste, ki so bolj nevarne.« »In če bi že vlada želela podražiti vinjete, bi to morala storiti pred dopusti. Dohodke bi morali iskati od tujega tranzita in ne obremenjevati domače tovornjakarje,« so prepričani v NSi.

SDS: Letne vinjete najdražje v EU

Po besedah poslanca SDS in nekdanjega infrastrukturnega ministra Zvonka Černača je odločitev slaba in napačna. »V največji meri namreč obdavči domače davkoplačevalce in male podjetnike, ki so v veliki meri lastniki gospodarskih vozil,« je dejal.

Napačen je po njegovih besedah tudi selektivni pristop, ki ga je ubrala vlada. Cene tedenskih in mesečnih vinjet, po katerih največ posegajo tranzitni potniki, ostajajo namreč nespremenjene. V SDS tudi opozarjajo, da so slovenske letne vinjete s tem najdražje v EU.

Obenem pa je Černač opozoril, da se z današnjim ukrepom v ničemer ne rešuje finančne vzdržnosti Družbe za avtoceste v RS (Dars) v letih do 2020, čemur naj bi bila odločitev tudi namenjena. Finančni učinek bo namreč po njegovem prepričanju premajhen za zapolnitev te vrzeli.