Volilna kampanja tokrat brez avtobusov in strategov, bolj »po ljudsko«

Stranke bodo za prepričevanje volivcev namenile od deset tisoč do nekaj sto tisoč evrov. Osrednja tema: ekonomija.

Objavljeno
15. junij 2014 20.11
SLOVENIJA LJUBLJANA 20.08.2012 STOJNICE ZA PODPISE ZA PREDSEDNISKE VOLITVE FOTO:ROMAN SIPIC/DELO
Anže Božič, notranja politika
Anže Božič, notranja politika

Ljubljana – V sredo opolnoči poteče rok za oddajo kandidatnih list za parlamentarne volitve, nato bodo stranke intenzivno vstopile v volilno kampanjo. S čim bodo poskušali prepričati politiki, koliko denarja bodo za to porabili in kdo bodo organizatorji?

Leto trojnih volitev – nedavnih evropskih, prihajajočih parlamentarnih in jesenskih lokalnih – ter enega referenduma v času težke ekonomske situacije se pozna tudi strankam. Prav vse načrtujejo finančno relativno skromne kampanje, brez najetih profesionalnih svetovalcev, z manj oglaševanja kot pred tremi leti in tudi brez tradicionalnih strankarskih avtobusov, ki so krožili od volilnega okraja do okraja.

Stranke zato stavijo na poceni in preverjene načine – denimo na stojnice, predvolilne shode, razdeljevanje promocijskega materiala in predvsem na veliko osebnega stika z volivci. Večina politikov bo volivce nagovarjala tudi preko spletnih socialnih omrežij.

Za volitve po kredit

V največji parlamentarni stranki SDS glede konkretne cene kampanje ostajajo skrivnostni. Pravijo, da bo ta izključno »plod lastnega znanja ter izkušenj«, saj da si drage in razkošne kampanje v času, ko je več kot 126.000 brezposelnih, ne bodo privoščili. Tako nameravajo v neposrednem stiku z ljudmi prepričati zlasti s programom, ki predvideva ukrepe za gospodarsko rast, družbeno pravičnost in nova delovna mesta. Na lastne kadre se bodo pri organizaciji naslonili tudi v SD.

»Financirali se bomo s članarino, prispevki posameznikov, del pa tudi iz posojila, ki smo ga najeli za izvedbo treh letošnjih kampanj,« pojasnjujejo v stranki. Načrtujejo, da bodo za terenske aktivnosti namenili približno četrtino z zakonom dovoljenih sredstev, kar pomeni okoli 170.00 evrov. Pri tem so si za slogan kampanje izbrali besedno igro, izpeljano iz imena njihovega predsednika Dejana Židana – Dejanja.

Približno toliko denarja namerava porabiti tudi njihova partnerska stranka Desus, s katero bodo po volitvah predlagali skupnega kandidata za mandatarja. Pri tem bo stranka upokojencev sodelovala z Zvezo društev upokojencev Slovenije (Zdus), ne bodo pa si denimo privoščili televizijskih oglasov – razen brezplačne predstavitve na nacionalni televiziji. »Predvidoma tudi ne bomo najemali avtobusov oziroma kombijev, bomo pa imeli obcestne plakate in radijski oglas,« so v Desusovem štabu pojasnili za naš časopis.

Če je treba, tudi zapojejo

Gospodarsko usmerjen program pa bodo s kombijem po vsej državi promovirali člani najmanjše parlamentarne stranke NSi. Za to nameravajo porabiti do 100.000 evrov, kolikor imajo privarčevano. PS je edina stranka, ki je najela profesionalce. Njihovo kampanjo bo vodila oglaševalska agencija Arih, koliko bo stranko to stalo, pa nam niso odgovorili. »Naša prednost bo program z datumsko določenimi projekti, ki bodo osredotočeni na gospodarstvo in nova delovna mesta,« pojasnjujejo v stranki Zorana Jankovića, ki sam za poslanca ne bo kandidiral.

Enako velja tudi za prvaka SLS Franca Bogoviča. Kot pravijo v njegovi stranki, bodo kampanjo vodili »po ljudsko«, kar pomeni, da ne bodo najemali avtobusov ali kombijev, pač pa se bodo naslonili na mrežo svojih občinskih odborov po vsej Sloveniji.

Še največ kreativnosti obeta kampanja DL. Nase so opozorili z glasbenim videospotom, v katerem so zapeli strankarski veljaki. Za to kampanjo pripravljajo še druge »podobne inovativne projekte«.

Neposreden stik z volivci pa bodo navezali s turnejami po Sloveniji, pri čemer se bodo osredotočili na kraje, kjer je njihov »krizni menedžer Bojan Starman rešil na tisoče delovnih mest«. Njihov okvirni budžet znaša okoli 35.000 evrov.

Muke neparlamentarcev

Spremembe zakona o financiranju strank pa močno otežujejo kampanjo novih strank. Pravila velevajo, da lahko denar zanje donirajo le posamezniki, ne pa podjetja ali država, kar je zaradi pomanjkanja časa težava celo za enega od favoritov volitev Stranko Mira Cerarja in tudi za Zavezništvo premierke v odstopu Alenke Bratušek.

V nobeni od obeh strank nočejo razkriti, koliko denarja naj bi porabili. Bolj konkretni so v Verjamem Igorja Šoltesa, kjer bodo predvidoma zbrali 50.000 evrov, v koaliciji demokratičnega in ekološkega socializma Združeni levici (TRS+DSD+IDS) pa nameravajo porabiti do 10.000 evrov.

Tako si v nobeni od novink najverjetneje ne bodo mogli privoščiti velikopoteznih kampanj ali dragih televizijskih oglasov in se bodo verjetno usmerili v čim bolj učinkovito uporabo brezplačnih informacijskih kanalov, zlasti facebooka, twitterja ali instagrama.