Vstopnica za medij po volji SDS do 50.000 evrov

Ustanovitelji Nove Televizije, Nove radijske postaje in Novega spletnega portala zanikajo strankarske povezave.

Objavljeno
19. junij 2015 22.46
Zoran Potič, notranja politika
Zoran Potič, notranja politika
Ljubljana – Novi medijski projekt, ki ga je konec maja napovedal prvak SDS Janez Janša, dobiva konkretne obrise. Ustanavljata se delniška družba za televizijsko produkcijo in družba z omejeno odgovornostjo za radio in spletni portal. Vstopnica znaša od 500 do 50.000 evrov.

V teh dneh dobivajo izbrani naslovniki pisemske pošiljke, v katerih jih vabijo k sodelovanju pri ustanovitvi nove medijske hiše. Ena bi bila delniška družba Nova.TV24, druga družba z omejeno odgovornostjo pa Nova hiša. Kot pobudniki so navedeni štirje posamezniki: Boris Tomašič, Uroš Novak, Uroš Urbanija in Andrej Kregar.

Pogoji za sodelovanje pri ustanavljanju medijskega projekta so jasno določeni, rok pa se izteče konec julija. »Vstopnina« za sodelovanje pri zagonu d. o. o. znaša od 2500 do 50.000 evrov, predvideno pa je, da bi zbrali denar od 50 ustanovnih družbenikov. Veliko bolj kompleksen projekt je delniška družba, ki bi jo ustanovili ustanovni člani s prispevkom od 500 do 25.000 evrov, pri čemer lahko posamezni ustanovitelj sodeluje le pri eni od obeh.

Predvidene so tudi varovalke, ki bi preprečile sovražni prevzem. Prva je, da bi zagotovili visoko razpršenost lastništva, saj ocenjujejo, da bi imeli več kot 10.000 delničarjev. Največji možni delež lastništva bi bil omejen na 20 odstotkov lastništva, pri prodaji deleža pa bi imeli predkupno pravico ustanovni delničarji.

Tudi sto evrov je dovolj

Po zagonu bi nato delniška družba 1. septembra razpisala prodajo delnic, ki bi potekala 45 dni. Na ta način želijo zbrati pretežni del denarja, ki bi omogočil zagon delovanja televizije in njeno delovanje. Ali kot je dejal Janez Janša na shodu seniorjev stranke SDS: »Vsi, ki s tem medijskim projektom nismo zadovoljni in se zavedamo, kakšen ključni problem je to, bomo imeli možnost, da bomo eno delnico kupili za sto, tudi dve, tri delnice.«

Ključni mož medijskega projekta je Boris Tomašič, sicer član SDS, aktiven v gospodarskem forumu te stranke. Pred leti je bil sekretar poslanske skupine SDS, njegovo ime se pojavlja tudi pri imenovanju v nadzorni svet novogoriške družbe Hit konec druge Janševe vlade. »Sem optimist in verjamem, da bomo uspešni, glede na to, v kateri fazi smo,« pravi, ko ga vprašamo, koliko ustavnih članov jim je že uspelo pridobiti za zagon nove medijske hiše. Strankarskih povezav ni, dodaja, ker to po njegovem tudi ni smiselno. Na to, da bi lahko to širša javnost tako dojemala, saj je Janša projekt javno že predstavljal in se je SDS o tem projektu izrekla z močno podporo, Tomašič odgovarja, da smo v Sloveniji vsi povezani. »Ideja je biti nestrankarski, ker drugače nima nobenega smisla. Želja je, da bi bili drugačen, a normalen medij, ki bi odpiral teme, ki jih drugi ne odpirajo in ki po naši oceni manjkajo v medijskem prostoru.« Dodaja, da se je o projektu že pogovarjal s predsednikom SLS Markom Zidanškom, do predsednice NSi Ljudmile Novak pa še ni prišel. To po njegovem dokazuje, da niso strankarski projekt, ampak iščejo podpornike iz širšega okolja.

Urbanija, Kregar, Novak

Nova medijska družba bo, kot je razvidno iz dokumentacije, razdeljena na dve družbi. Ime nove delniške družbe, ki bi skrbela za zagon in delovanje televizije, bi bilo NOVA.TV24, televizijski kanal, ki bi pokrival celotno ozemlje Slovenije, pa bi se imenoval Nova Televizija. Kot kooordinator za televizijski del projekta je zadolžen Andrej Kregar, direktor Videoprodukcije Kregar (VPK). Za Dnevnik je izjavil, da ga projekt zanima le s komercialnega vidika, ker da VPK sodeluje pri zagonu skoraj vseh slovenskih televizij.

Za radijski del projekta, ki bi postopoma pokril celotno državo, je zadolžen Uroš Novak, ki se pojavlja kot član in predstavnik za stike z javnostmi v Združenju za vrednote slovenske osamosvojitve. A ključno, kar ga kvalificira za vodenje radijskega dela medijskega projekta, je to, da je Novak direktor in solastnik kočevskega radia Univox, ki se v registru navaja kot Podjetje za RTV produkcijo.

Za tretji medijski sklop, ki ga je pred kratkim napovedal Janša, predstavlja spletni portal, »ki bo pomemben vir informacij, še posebej za mlajšo populacijo«, skrbi Uroš Urbanija. Prav njegova medijska kariera je tesno povezana z vzponi in padci vlade Janeza Janše. Ko je Janša oblikoval prvo vlado leta 2004, je prišel iz Vatikana (kjer je skrbel za poročanje za tednik Družina) za notranjepolitičnega urednika Slovenske tiskovne agencije. Po STA ga je pot vodila na RTV Slovenija, kjer je, ko je nacionalno medijsko hišo vodil Anton Guzej, televizijo Jože Možina, Radio Slovenija pa Vinko Vasle, prevzel vodenje nacionalkinega multimedijskega centra MMC. Ko je Telekom Slovenija v obdobju druge Janševe vlade zagnal televizijski projekt Planet TV, pa se je preselil na spletni portal Siol.net in Planet TV.