Zver mali Janša, Pahor pa pravi kandidat desnice

Pomembno vlogo bo odigrala negativna kampanja, še bolj pa razvoj dogodkov v državi, ki ječi pod bremenom krize.

Objavljeno
04. julij 2012 23.29
Zoran Potič, notranja politika
Zoran Potič, notranja politika

Ljubljana – Danes bo predsedstvo SD uradno potrdilo Boruta Pahorja za predsedniškega kandidata te stranke. Iz SDS pa so sporočili, da so zbrali že skoraj 2000 podpisov podpore za kandidaturo Milana Zvera. Kampanja je torej že v polnem teku.

Kmalu po napovedi predsedniške kandidature Milana Zvera se je zagnala strankarska »mašinerija«, ki po načinu vodenja kampanje spominja na kampanjo SDS pred lanskimi parlamentarnimi volitvami, meni Sebastjan Jeretič, ki je v preteklosti sooblikoval kampanje SD in LDS. Zver nastopa na številnih strankarskih dogodkih (športne igre, kmečke igre, tabor NSi). Borut Pahor stavi na nastope v medijih, s stopnjevanjem napetosti do kongresa SD, kjer je napovedal predsedniško kandidaturo, pa se mu je uspelo vrniti proti vrhu javnomnenjskih lestvic priljubljenosti. Zver in Pahor sta se slabe štiri mesece pred predsedniškimi volitvami znašla pred velikim izzivom: uvrstitev v morebitni drugi krog in kako premagati sedanjega predsednika države Danila Türka. Profesor na Fakulteti za družbene vede Dejan Verčič ne dvomi, da bo pomembno vlogo znova odigrala negativna kampanja, še bolj pa razvoj dogodkov v državi, ki ječi pod bremenom krize.

Brez terena ni uspeha

V oceni dosedanje kampanje predsedniških kandidatov Jeretič pravi, da je pri Milanu Zveru videti, da njegov štab deluje dobro, z izdelano strategijo. Ker Zver ni tako prepoznavna politična osebnost, kot sta Danilo Türk in Borut Pahor, je prisiljen v organizirano kampanjo, s katero mora mobilizirati volivce desnice. V prvi fazi je za Zvera pomembno, pravi, da se volivcem desnice predstavi kot kredibilen kandidat, vreden zaupanja, in si s tem omogoči vstop v morebitni drugi krog. Ta strategija je po njegovem tudi posledica spoznanja, da jim lahko Pahor odvzame precej volivcev, ker so bivšega predsednika SD spustili preveč v desno polje.

Za Zvera je ključno, ali bo znal nagovoriti tudi vse druge volivce. Jeretič pravi, da je pri Pahorju veliko več neznank, ker ni jasno, koliko mu bo pomagala SD pri organizaciji kampanje na terenu. Brez tega pa ni mogoče upati na uspeh, pravi nekdanji Pahorjev sodelavec, nastopi v medijih in soočenja bodo premalo.

Kampanja bo umazana

Dejan Verčič razmere v kampanji pojasnjuje takole: »Imamo predsednika, ki znova kandidira. Tu je poskus zamenjave, kjer Pahor nastopa kot pravi kandidat predsednika vlade Janeza Janše, in imamo rezervnega igralca, ki bolj kot ne meša štrene prvima dvema, Milana Zvera,« pravi Verčič. Zveru ne pripisuje večjih možnosti, ker pravi, da se je v predsedniško tekmo podal prezgodaj, čez deset let pa bi bil lahko idealen kandidat. »Zver je še premlad in se še ni izoblikoval v figuro, ki bi lahko odigrala vlogo očeta naroda. Glasovati za Zvera dejansko pomeni podpreti Janšo, temu pa kot predsedniku vlade ne uspeva veliko. Poleg tega, da ima Slovenija velike finančne probleme, se je njegova vlada začela zapletati v ideološke boje, zato ne vidim nobene možnosti, da bi Zver kot mali Janša lahko nagovarjal sredinske volivce,« ugotavlja Verčič.

Dodaja, da se Zver ob dogodkih na državni proslavi ni niti poskušal distancirati od Janše. Verčič ne dvomi, da bo predsedniška kampanja umazana. »V Sloveniji se je zgodilo, da imamo institucionalizacijo blatenja političnih nasprotnikov. Sedanji predsednik je že nekaj časa tarča poskusov diskreditacije. Priča smo poskusom pikanja v vse mogoče dele telesa, a za zdaj ga ni močno zabolelo,« pravi Verčič.