130.250 novih vlog na centrih za socialno delo

Centri izvajajo prednostno obravnavo vlog prosilcev, ki prvič uveljavljajo pravice na področju socialnega varstva.

Objavljeno
20. januar 2012 14.25
Erika Repovž, gospodarstvo
Erika Repovž, gospodarstvo

Ljubljana – Sekretarka na Skupnosti CSD Darja Kuzmanič Korva je povedala, da so delavci na centrih preobremenjeni. Veliko dela imajo tudi s spoznavanjem novega informacijskega sistema, ki je zaradi svoje kompleksnosti zelo zahteven projekt.

Z računalniško aplikacijo, ki so jo dobili šele prejšnji teden in na podlagi katere bodo socialni delavci odločali o dodeljevanju socialnih pravic, imajo na centrih še vedno težave, zato nalog ne morejo izvajati tako, kot si želijo, je povedala Darja Kuzmanič Korva.

Na ministrstvu za delo zagotavljajo, da bodo pomanjkljivosti odpravili in zagotovili nemoteno delo centrov. Od tega je odvisna tudi hitrost odločanja in ažurnost pri izdajanju odločb.

Če bi sistem deloval brezhibno, bi centri odločbe lahko izdali takoj, ko bi iz sistema prejeli podatke. Novi sistem je pod drobnogled vzel tudi informacijski pooblaščenec, ki preverja, ali so podatki v aplikaciji dovolj zavarovani, da ne bi nastale zlorabe.

Namestnica informacijske pooblaščenke Rosana Lemut Strle je za STA povedala, da so z rezultati zadovoljni. »Kar smo videli doslej, je solidno,« je dejala in dodala, da bo končna ocena znana konec januarja.

Na CSD so samo decembra prejeli 130.250 novih vlog, o katerih je treba odločiti po novi zakonodaji. Centri so vloge pregledali in v skladu z navodili resornega ministrstva določili prednostno obravnavo vlog prosilcev, ki prvič uveljavljajo pravice na področju socialnega varstva.

Tako so novi prejemniki lahko nemoteno pridobili pravice, medtem ko je kontinuiteto materialne varnosti za tiste uporabnike, ki so pravice že imeli, zagotovil intervencijski zakon.

Za vse druge prejemnike, ki že prejemajo katero od oblik socialne pomoči ali pa bodo preneseni iz pokojninskega v socialni sistem, bodo centri opravili revizijo po uradni dolžnosti.

To pomeni, da bodo v novem sistemu preverili upravičenost do prejemanja pravic iz javnih sredstev in o tem izdali odločbo, s katero bodo pravice zvišali, znižali ali ukinili. Do konca lanskega leta je Zpiz prejel približno 9700 zahtevkov za odpoved pravice do varstvenega dodatka (približno 20,8 odstotka) in približno 1800 zahtevkov (13 odstotkov) za odpoved pravice do državne pokojnine.

Da ne bi nastajali večji zaostanki, delajo zaposleni na centrih čez polni delovni čas, direktorji pa so prerazporedili več strokovnih delavcev na začasno izvajanje nalog po novi zakonodaji.

Na vseh 62 CSD po Sloveniji so zaposlili tudi 81 »prenesenih« delavcev iz občin, hkrati poteka izbor za zaposlitev tako imenovanih informatorjev. Predvidoma jih bo 64, zaposlovali pa jih bodo od februarja dalje.