Adria in Paprika sta v postopku

Direktorica družbe POP TV je na pristojne agencije in ministrstvo za kulturo podala prijavo zaradi kršitev določb zakona o medijih s strani MTV Adria in TV Paprika.

Objavljeno
07. december 2005 19.50
Kdo krši zakon medijih?
Ljubljana – Direktorica družbe Pop TV, d. o. o., Marjetka Horvat je na agencijo za pošto in elektronske komunikacije, svet za radiodifuzijo in ministrstvo za kulturo poslala prijavo, da MTV Adria in TV Paprika kršita določbe zakona o medijih. Prvi očita prekomerno oglaševanje in kršitev določb o uporabi slovenskega jezika, drugo pa obdolžuje prikritega oglaševanja, saj naj bi med drugim njene oddaje iz lastne produkcije imele naslove po oglaševalcih, kot na primer Najboljši sosed, Optika Sever in Mladinska knjiga. Tako na Adrii, zoper katero je bil na kulturnem ministrstvu že uveden postopek za zaščito slovenskega jezika, kot na Papriki, v kateri poteka strokovni nadzor agencije, očitke zavračajo.

»Zelo neprijetno smo presenečeni, da naša konkurenca kot opravičilo za lastne kršitve prijavlja oddaje naše televizije. Navedbe, ki so v prijavi zapisane, so brezpredmetne, saj upoštevamo določila zakona o medijih. Poleg tega pa ničesar ne nameravamo pojasnjevati konkurenci, ampak bomo to z veseljem storili, če nas bo k temu pozvala pristojna inšpekcijska služba,« je dejal izvršni producent TV Paprike Mark Žitnik.

Na MTV Adrii pa pravijo, da prevajajo vse oddaje v slovenski, hrvaški in srbski jezik ter podnapise prek digitalnega sistema posredujejo vsem kabelskim operaterjem. Zanikajo tudi, da bi v svojem programu za dva odstotka presegli dovoljeno število oglasov. »Ne razumemo, zakaj se je Pop TV odločil za prijavo, saj je ta pavšalna in ni podkrepljena z ustreznimi dokazi,« pravi Saša Vidmar z MTV Adrie.

Na agenciji za pošto in elektronske komunikacije so nam povedali, da so bili z domnevnimi kršitvami MTV Adrie seznanjeni, vendar od sveta za radiodifuzijo še niso prejeli celovite pobude, na podlagi katere bi lahko sprožili postopek strokovnega nadzora. Medtem ko je bil pri drugem nadzornem organu, inšpektorju za medije na kulturnem ministrstvu Ivanu Palu, zoper omenjeno televizijo že uveden postopek za zaščito slovenskega jezika, vendar na podlagi »neke druge prijave«.

V primeru TV Paprike je agencija, kot nam je povedal njen vršilec dolžnosti direktorja Tomaž Simonič, že oktobra izdal odločbo o ugotovljenih nepravilnosti v zvezi s kršitvami določb o neločevanju oglasov in prekomernem oglaševanju.

V celotni zgodbi velja še omeniti, da tudi Pop TV spada med kršitelje zakona o medijih; agencija mu je namreč septembra izdala odločbo zaradi prekomernega oglaševanja.

Preberite v četrtkovi tiskani izdaji Dela