Agenti Vzajemne z zavajanjem do novih zavarovancev

Pravice so se zmanjšale, pri zdravljenju raka in v bolnišnicah bo treba doplačevati, govorijo agenti. ZZZS to zanika.

Objavljeno
07. oktober 2014 20.11
Posodobljeno
07. oktober 2014 22.00
Zdravstvena zavarovalnica Vzajemna v Ljubljani, Slovenija 7.oktobra 2014.
Milena Zupanič, notranja politika
Milena Zupanič, notranja politika

Ljubljana – V Ljubljani in Celju so se pojavili pooblaščeni agenti zavarovalnice Vzajemna, ki kličejo zavarovance na mobilne telefone in jim lažejo, da so se zdravstvene pravice zmanjšale, zato da bodo morali doplačati za zdravljenje raka in za bolnišnico. Bodite previdni!

Zavarovalni agenti zavarovancem Vzajemne pripovedujejo, da bodo morali doplačevati približno 300 evrov na mesec za draga zdravila (čeprav so že dopolnilno, torej za doplačila zavarovani), ko bodo zboleli za rakom, zato naj se še dodatno zavarujejo. »Po postavitvi uradne diagnoze rak morate živeti še 30 dni, da dobite 5000 evrov,« se glasi del zavarovalne »pogodbe«, ki jo agenti sklepajo z zavarovanci kar ustno po telefonu, potem ko agent zahteva, da mu po telefonu povedo, ali so že imeli kdaj raka in ali ima raka kdo v družini. V Celju pa poskušajo pridobiti nove zavarovance s trditvijo, da bodo morali doplačati bolnišnico.

»To ni res. Po 23. členu zakona o zdravstvenem zavarovanju krije v primeru raka vse zdravljenje in vse postopke obvezno zavarovanje, torej ZZZS. Za doplačila zdravljenj drugih bolezni v bolnišnicah imajo zavarovanci že sklenjeno dopolnilno zavarovanje, torej ne potrebujejo še enega zavarovanja. Prebivalci naj bodo pri sklepanju takšnih pogodb previdni,« opozarjajo na ZZZS. Ali je pogodba, sklenjena po telefonu in brez podpisa, sploh pogodba? Medtem ko v Vzajemni pravijo, da je telemarketing (zavarovanje po telefonu) nekaj povsem običajnega, nam je odvetnik, ki se ukvarja z zavarovalno prakso, pojasnil, da se zavarovalne pogodbe lahko sklenejo samo pisno, s podpisom. Sklepanje zavarovanja po telefonu je mejno, saj stranka ne more preveriti prodajalca, ga ne vidi, v imenu prodajalca pa lahko nastopa kdorkoli.

Kaj pravijo v Vzajemni o lažeh svojih agentov? »Podatki, ki ste nam jih posredovali, so za nas pomembna povratna informacija, ki jo bomo preverili in sprožili interni nadzor,« odgovarjajo in dodajajo, da pripravlja Vzajemna za svoje agente protokole in izhodišča, po katerih pridobivajo zavarovance, jih izobražuje in jim daje vsebinsko podporo.

***

V jutrišnjem Delu preberite, s kakšnimi lažmi in prevarami agenti zavarovalnice Vzajemna po mobilnem telefonu poskušajo pridobiti nove zavarovance. Novinarka Milena Zupanič je bila med temi, ki so jo poklicali. Iz jutrišnjega članka: »Mi lahko poveste vaš datum rojstva?« je vprašala agentka. Povem ji datum. »S tem ste se odločila za sklenitev zavarovanja,« slišim.