In vzrok? Po neuradnih informacijah si v aktualnih razmerah premier ne bo privoščil tega, da bi ostal brez notranjega ministra – bolj kot razmere na južni meji naj bi k temu pripomogle razmere, povezane s covidom-19. Odločitev, ki jo je Janša sprejel in državnega zbora o odstopu ni obvestil, pa pomeni kršitev poslovnika. Ta ima po ustavnosodni praksi značaj zakona. Sankcija za kršitev poslovnika ni predvidena.
Preberite še:
Protestnik proti delovanju globoke države
Protestnik proti delovanju globoke države
Poslovnik sicer določa, da premier o odstopu ministra pisno obvesti predsednika državnega zbora. To mora storiti najkasneje v sedmih dneh po prejemu pisne izjave ministra, da odstopa. Hojs je javnost z nepreklicnim odstopom seznanil 30. junija. Da je funkcija ministru prenehala, se šteje, ko je državni zbor na seji obveščen o odstopu.
Kot je zapisal ustavni pravnik Saša Zagorc, je povsem vseeno, ali se predsednik vlade (v minulih dneh je Hojs večkrat izjavil, da je ta njegov nepreklicni odstop sprejel) z odstopom strinja ali ne. Pri odstopu ministra je dolžnost premiera, da o tem obvesti parlament, Janša pa se na to očitno požvižga.
O interpelaciji, ki jo je vložila opozicija proti notranjemu ministru, bo državni zbor, če bo Aleš Hojs tedaj sploh še minister in Janez Janša ne bo našel novega kandidata za to funkcijo, odločal predvidoma jeseni.