Alpine Bau ne bo dokončal predora Markovec

Dars zahteva na račun prekinjene pogodbe z Alpine Bau od NLB unovčitev garancije za 5,4 milijona evrov - Neopravljenih del je za bistveno manjši znesek

Objavljeno
08. avgust 2013 01.08
Predor Markovec
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper - Avstrijsko gradbeno podjetje Alpine Bau je pred dnevi obvestilo Dars, da po odločitvi stečajnega upravitelja ne dokonča del v predoru Markovec. Zato je Dars odpovedal pogodbo. To nam je včeraj potrdil Marjan Koler z Darsa. Dars bo predvidoma oktobra objavil novo javno naročilo za izvajalca, ki bi opravil dokončanje del.

Marjan Koler je povedal, da so začeli s postopkom unovčitve bančne garancije, ki jo je pri NLB zagotovil Alpine Bau v višini 5,37 milijona evrov. To je namreč desetina pogodbene vrednosti gradbene cene, ki jo Dars lahko unovči, ker Alpine Bau ni pravočasno dokončal del. Po ocenah Darsa NLB ne more preprečiti izplačila garancije, čeprav je za dokončanje del v predoru potrebnih bistveno manj denarja. Po naših neuradnih informacijah naj bi za dokončanje del potrebovali največ en milijon evrov.

Kot nam je povedal Marjan Ortar, nadzorni inženir iz družbe DRI, je v predoru ostalo nedokončanega 1 do 2 odstotka del. To pomeni, da je potrebno pokriti kinete z že izdelanimi betonskimi pokrovi, asfaltirati pločnike, poskrbeti za manjša barvanja in talne označbe. Gre za dela, ki jih lahko opravi vsako podjetje, ki ima izkušnje z asfaltiranjem površin.

Dars mora izvesti popis stanja del, opraviti popis del za dokončanje, pripraviti novo razpisno dokumentacijo in začeti z novim postopkom javnega naročanja navedenih del. Nekateri so menili, da bi se Novi Ljubljanski banki bolj izplačalo, da sama poskrbi za dokončanje del, saj bi na ta način plačala občutno manj kot 5,4 milijona evrov. Toda ta možnost menda v tem primeru ne pride v poštev. Koliko bo sistem javnega naročanja podaljšal gradnjo, nam nihče ni mogel trdno povedati, saj je veliko odvisno od morebitnih pritožb na izbiro izvajalcev.


Predor Markovec rojen pod nesrečno zvezdo


Po besedah Marjana Kolerja so na Darsu pričakovali, da bo Alpine Bau navkljub stečaju sam poskrbel za dokončanje del, saj bi bilo to zanj (za vse) najbolj racionalno. Za predor, katerega vrednost z DDV je po pogodbi znašala 64,5 milijona evrov (brez DDV - 53,7 milijona evrov), sta Alpine Bau in CPM s podizvajalci doslej prejela manj kot 40 milijonov evrov plačil. To pomeni, da je Dars (poleg bančne garancije, ki jo bo unovčil) zadržal kake 14 milijonov evrov. Z Darsa trdijo, da bodo izvajalcem plačali vsa upravičeno opravljena dela. O tem, koliko je bilo opravljenih del, Dars uradno ne poroča javnosti, saj gre za poslovni odnos s partnerji. Neuradno smo že navajali mnenje nadzornih inženirjev, da je bilo pri gradnji predora doslej opravljenih za približno 1,5 milijona evrov dodatnih del. Alpine Bau natančnega podatka ni posredoval v javnost, slišali pa smo, da zanje terja kar 22 milijonov evrov.


Za dokončanje predora niti ni več usodnega pomena, kako se bosta glede končnega zneska uskladila naročnik in izvajalec. Če dogovora med njima ne bo, se bo primer znašel na sodišču. Tako kot je na sodišču primer predora Trojane in nezadovoljnega italijanskega gradbinca Grassetto. Ta primer je na sodišču že osem let in doslej še ni bilo niti prve obravnave, kar daje slutiti, da bi se tudi spor glede cen pri Markovcu lahko še dolgo reševal.

Voznike bolj zanima, kdaj se bodo lahko vozili skozi že zgrajen predor. Prvega julija je Dars ponovil razpis z javnim naročilom za elektro in strojno opremo. Ponudbe bi morali odpirati 12. avgusta, vendar so rok za oddajo naročil na pobudo kandidatov nedavno (zaradi dopustov) podaljšali na 6. september. Če pri tokratnem razpisu ne bo nobenih zapletov, bi v najhitrejšem primeru dela lahko oddali novembra ali decembra in predor primerno usposobili do maja prihodnje leto. Če bodo pritožbe, pa kasneje.

Nekaj zapletov je še na cestni trasi, na izolski strani, kjer še niso preselili stanovalcev iz dveh hiš na cestni trasi in morajo zato dokončati še nekaj ceste. Prav tako na izolski strani še ne gradijo priključka Izola. Zaradi tega je veliko verjetneje, da cesta skozi predor ne bo končana pred prihodnjim poletjem, temveč po njem.