Anarhije s taksiji jeseni konec

Mestna občina Celje je začela pripravljati odlok, s katerim hoče urediti taksi službo v mestu, predvsem pa določiti pravila igre in se v tej dejavnosti otresti dela na črno. Projekt je še v idejni fazi, odlok bo predvidoma sprejet šele jeseni, a prav mogoče je, da se bodo razmere do takrat že same po sebi nekoliko uredile.

Objavljeno
24. februar 2011 09.25
Primož Škerl, Celje
Primož Škerl, Celje
Celje – V Celju je kar 30 zasebnikov in družb, ki se ukvarjajo s tovrstnimi prevozi, po mestnih ulicah kroži okoli sto taksijev, od tega okoli 40 odstotkov na črno. Ocene o razmerah so neuradne, vseh avtomobilov s taksi oznakami namreč ni mogoče prešteti, saj se jih veliko v Celje vsak dan pripelje iz drugih krajev. Vozniki taksijev so med največjimi kršitelji cestnoprometnih predpisov in občinske ureditve mirujočega prometa. Pritožbe krajanov so pogoste, cenovno pa so storitve celjskih taksistov še vedno med cenejšimi v državi.

Z odlokom, ki bo v mestnem svetu najbrž deležen žolčne razprave, naj bi sprva zastavili pravila za lastnike in voznike taksijev, posledično naj bi koristi imeli tudi občani. »Vozila bi bila enotne barve, mestna občina bi jim zagotovila označena mesta za parkiranje, prednost bodo imeli ekološki avtomobili, uporabniki storitev bodo vnaprej vedeli za ceno, ki bo enotna, vozniki bodo morali poznati kulturne in zgodovinske znamenitosti mesta«, je razložil Roman Kramer, vodja oddelka za okolje in prostor Mestne občine Celje. Kot je dejal, nikogar ne bodo silili v projekt mestnih taksijev, toda preostala taksi vozila bodo morala voziti po pravilih, ki sicer veljajo za udeležence v prometu. Zasnova ne predvideva ustanavljanja novega občinskega podjetja, tudi o kvotah se v tej fazi še niso pogovarjali.

Iztok Apat, direktor družbe Simby, največjega prevoznika s taksiji v Celju, je opozoril, da bi kvote morali najprej določiti. Po desetih letih napovedovanja sprememb odloka ne gre pisati in sprejemati na pamet. »Poenotenje cen bi bila napaka, to je kartelni dogovor. Občina tudi ne more zagotoviti parkirišč za vse taksije, lahko pa določi pravila glede starosti avtomobilov, ekološke ustreznosti in velikosti prtljažnega prostora. Vozniki naj bodo redno zaposleni in obvezno opravijo izpit iz znanja slovenščine, inšpekcije bi morale biti učinkovitejše ter pogosteje nadzirati taksimetre in promet vozil.« Apat predlaga uvedbo plačljivih nalepk, s katerimi bi taksiji imeli pravico do parkiranja na označenih mestih, v naprotnem primeru bi občinsko redarstvo vozilo zaseglo. »Za vsako nalepko bi občina računala približno 400 evrov, zbrana sredstva bi namenila urejanju površin za taksije, ki morajo imeti sedež na območju Upravne enote Celje.« Z naštetimi ukrepi bi po Apatovem mnenju najhitreje uničili črni trg, bo pa potrebno predvidoma triletno predhodno obdobje.