Koprski župan Boris Popovič je pred dobrim letom odločil, da na približno 900 metrov dolgi ankaranski vpadnici (Železniški cesti), ki predstavlja najbližjo povezavo naselij na Miljskem polotoku (Ankaran, Debeli rtič, Hrvatini in Škofije) s Koprom, uvedejo enosmerni promet.
Povod za odločitev so bile vinjete, zaradi katerih vse več tujih turistov ubira stranske ceste na poti med Italijo in Hrvaško. Popovič je lani pojasnil, da je zaradi gneče tujih gostov promet po severni ankaranski vpadnici izjemno nevaren, saj ozka lokalna cesta ne omogoča varne vožnje počitniških prikolic, avtodomov in drugih širših vozil.
Štirikrat daljša pot
Ankarančani so skrb koprskega župana za varnost razumeli, a so pričakovali, da bo občina cesto uredila in razširila (treba bi jo bilo razširiti za najmanj 1,2 metra). Po zapori so med Ankaranom in Koprom namesto 900 metrov morali prevoziti petkrat daljšo pot − 4,4 kilometra. Do pred kratkim so bili na toliko daljšo pot »obsojeni« celo kolesarji, kar je zanje predstavljalo veliko večjo izpostavljenost nevarnosti.
Krajevna skupnost Ankaran je že avgusta lani predlagala imenovanje skupnega delovnega telesa, ki bi izpeljalo čimprejšnjo rekonstrukcijo ankaranske vpadnice, a se v Kopru na pobude in zahteve iz Ankarana po razlagah vodstva KS Ankaran niso odzvali.
Ankarančani zdaj zahtevajo varno cesto, njen varni priključek na Jadransko cesto in podoben standard (s pločniki, razsvetljavo in kolesarsko stezo), kot ga ima ista cesta od bertoškega krožišča proti Kopru. Vzpostavitev dvosmernega prometa zahtevajo do 1. novembra, sicer bodo Popoviča in njegove sodelavce, ki so sodelovali pri spremembi, ovadili.
Koper že ima projekt
Iz uprave MO Koper so nam odgovorili, da so že spomladi začeli priprave za ponovno vzpostavitev dvosmernega prometa na tej cesti, kar v Ankaranu že vedo, saj je MO Koper od DRSC že pridobila potrjeno projektno nalogo. »Veseli nas, da prav to rešitev KS zdaj predlaga kot svojo,« so zapisali v občinski službi za odnose z javnostjo.
Kolesarji že lahko uporabljajo kolesarsko pot, ki je še makadamska, kmalu pa jo bodo asfaltirali, saj že zbirajo ponudbe izvajalcev. Ko bo asfaltirana, se odpira možnost ponovne uvedbe dvosmernega prometa, so pojasnili. Kdaj se bo to zgodilo, niso navedli.
Zapisali so le, da si že dolgo časa prizadevajo, da bi omenjeno investicijo uvrstili med državne, da v KS Ankaran to dobro vedo in da jim v prizadevanjih z državo KS Ankaran ni bila nikoli v pomoč.