Kranjska Gora – Po prvih dveh tednih voženj novega turističnega avtobusa so turistični delavci zadovoljni z njegovo zasedenostjo. Župan Janez Hrovat priznava, da je avtobus za vožnjo po cesti do Ruske kapelice in Vršiča »res malo neroden«.
Namen nakupa avtobusa s panoramsko streho je gostom v kranjskogorski občini omogočiti dostop do turističnih točk, ki niso dostopne z javnim prevozom, je razložil Blaž Veber, direktor družbe Infrasport, ki je v večinski lasti občine (družbenik je še hotelsko podjetje Hit Alpinea), sicer pa upravlja dvorano Vitranc v središču Kranjske Gore. Doslej je bilo na posamezni vožnji povprečno 20 potnikov, to je več od pričakovanj, saj so jih predvidevali okoli 12, je dejal Veber.
Škotska turista Graham Irvine in Mary Libberton sta dejala, da je za devet evrov, kolikor stane ena vožnja in na kateri sta se zapeljala do Planice, Zelencev in v Jasno, »v redu«. S poslušanjem posnete predstavitve krajev in turističnih znamenitosti (poleg predstavitve v angleščini so posneli še različice v italijanskem, nemškem, hrvaškem in slovenskem jeziku) pa sta dobila dovolj idej za njune prihodnje počitniške dni. Grahama Irvina je zmotilo le, da bosta za obisk slapa Peričnik morala na avtobus še popoldne, saj – po Vebrovem pojasnilu – sredi dneva do Peričnika zaradi gostega prometa proti dolini Vrat in ozke ceste nočejo voziti. Izpostavil je še, da z avtobusom pridobivajo predvsem kraji zunaj Kranjske Gore, ki jih turisti zdaj lahko bolje spoznajo.
Turistični avtobus pa ne vozi, denimo, do Ruske kapelice in na Vršič, saj je, kot pravi Veber, Vršič dostopen z javnim prevozom. Na pomislek, da ima avtobus, ki so ga za 42.000 evrov kupili na Nizozemskem, skupaj pa so za pridobitev in prilagoditev porabili okoli 70.000 evrov, prešibak motor (144 kilovatov) in za gorske ceste z velikimi nakloni premalo zmogljive zavore, pa Hrovat in Veber pojasnjujeta, da bi jim vožnja v sklopu turističnih izletov do Ruske kapelice in do Vršiča vzela preveč časa, premalo pa je tudi mest za obračanje avtobusa in da turistične vožnje že opravljajo nekatera zasebna podjetja.
Jeseni skupaj proti Vršiču
Kljub temu je župan prepričan, da bi se lahko s polnim avtobusom potnikov varno pripeljali na Vršič in v Trento. Veber dodaja, da bi jih vgradnja dodatnih zavor stala še 8000 evrov. Ob tem je župan zaradi številnih pomislekov o zmogljivosti turističnega avtobusa napovedal: »Vse nejeverne novinarje bom jeseni sam popeljal na Vršič in jim dokazal, da ima avtobus dovolj zmogljiv motor in zavore.« Dodal je, da bo na to vožnjo povabil tudi upravljavca ceste, ki je po njegovih besedah v slabem stanju. Letni stroški obratovanja avtobusa znašajo 40.000 evrov, je povedal Veber. Del denarja so že pridobili s prodajo oglasnega prostora na avtobusu, del pa bodo zaslužili s prodajo izletov po občini.
Veber je pri tem poudaril še formalnopravno ureditev voženj novega avtobusa. Ta lahko turiste uradno vozi le na izlete po občini Kranjska Gora, medtem ko v sosednje občine ali v sosednji državi ne more. Tako ne more po turiste na železniške postaje na Jesenice, v Trbiž ali Beljak. Prav tako ne more delovati po sistemu hop on hop off, ki turiste vozi po občinah Radovljica, Bled in Bohinj. S problematiko so že seznanili poslanko SMC Marušo Škopac, ki je kandidirala v Kranjski Gori.
Direktorica LTO Kranjska Gora Mirjam Žerjav pravi, da avtobus še ni postal »boom«, predstavlja pa dodano vrednost turizma v občini. Pozimi ga bodo uporabljali tudi kot smučarski avtobus.