Ljubljana - V času, ko prodaja temelji predvsem na oglaševanju, ne pa na kakovosti izdelkov, so oglasna sporočila že skoraj povsod. Poleg tega, da marsikje zastirajo pogled, so nekatera, poleg tega, da so neprijetna, tudi nevarna. Že od postavitve novih postajališč Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) pred petimi leti se ljudje zaradi nerodno postavljenih oglasnih panojev nagibajo ali celo stopajo na dovoze avtobusnih postajališč. Zdaj nekatere moti, da so nekatere avtobuse prelepili po celotni strani in tudi prek oken.
Nekateri mestni zelenci so v celoti prekriti z oglasnimi sporočili tudi prek oken - mrežasti vzorec v jasnem vremenu sicer omogoča opazovanje okolice, v dežju pa ne. Potniki so zato za izstopanje prisiljeni poslušati obvestila na avtobusu, zato so nekateri nezadovoljni, predvsem starejši, ki slabše slišijo. Čeprav ima Ljubljana te avtobusne postaje že več let, nekateri še vedno opozarjajo na reklamne panoje, češ da zaradu njih ne morejo dobro in dovolj hitro videti prihajajočih avtobusov. Še vedno se potniki, zlasti starejši, sklanjajo in celo stopajo na cesto, po kateri pripelje avtobus, in to je nevarno. Mnogi opozarjajo, da imajo v tujini vozni redi in prikazi mreže prog prednost pred oglasi, drugi pa trdijo, da so prikazi prog in vozni redi na informacijskih stebrih premajhni in slabo vidni.
Vodja službe mestnega potniškega prometa Peter Horvat je povedal, da je od postavitve novih nadstreškov leta 2004 po njihovih podatkih oplazil avtobus ob uvozu na postajališče samo enega potnika, pa še ta jo je odnesel brez poškodb. Glede informacij o voznih redih in potekih prog se mora LPP prilagoditi prostoru, ki ga ima za to na voljo, zato so ti podatki objavljeni na listih formata A4, opozoril pa je tudi na velike sheme prog. Te so že nameščene na postajališčih pred Hotelom Lev, Dramo, železniško postajo, Namo, na Aškerčevi, pred kliničnim centrom in Bavarskim dvorom, torej tam, kjer je največ potnikov.
Zunanje oglaševanje na celotni površini avtobusa, torej tudi po oknih, je v tujini že vrsto let vsakdanje, poudarja Horvat, tudi pri nas ga uporabljajo že marsikje, v Ljubljani pa so ga uvedli šele pred nekaj meseci. Tako oglaševanje dopušča odlok o oglaševanju v Mestni občini Ljubljana in pravilnik o merilih za določitev lokacij in o lokacijah za oglaševanje. Določata, da lahko oglase nameščajo tudi na zunanje steklene površine avtobusov. O tehnični ustreznosti poslikave se je izreklo tudi ministrstvo za promet - tak poseg mora biti v skladu z zakonom o varnosti cestnega prometa. Namestitev oglasnih sporočil na steklene površine je opredeljena v pravilniku o zatemnjevanju stekel na vozilih.
Iz četrtkove tiskane izdaje Dela