Avtocestni križ do leta 2013

Sedmi slovenski kongres o cestah in prometu, ki se je v sredo začel v Portorožu, je namenjen predvsem temam v zvezi z ohranjanjem, gospodarjenjem in upravljanjem s prometnicami.

Objavljeno
21. oktober 2004 12.46
Pred cestninsko postajo Torovo
Portorož - Sedmi slovenski kongres o cestah in prometu, ki se je v sredo začel v Portorožu, je namenjen predvsem temam v zvezi z ohranjanjem, gospodarjenjem in upravljanjem s prometnicami. Poleg številnih slovenskih cestnih in prometnih strokovnjakov na tridnevnem kongresu sodelujejo tudi predstavniki stroke iz tujine.

Kongres se je začel z nagovorom ministra za promet Marka Pavlihe. Ta je izrazil zadovoljstvo nad dejstvom, da je vlada junija sprejela prometno politiko, ki zdaj čaka še na sprejem v parlamentu. Slednja izhaja iz osnovnih ciljev prometa, med katerimi je prometni minister navedel infrastrukturo, izjemen potencial pri zaposlovanju ter ustvarjanju dodatne vrednosti, varovanje okolja, varnost na cestah in smotrno porabo financ.

V nadaljevanju je poudaril tudi cestno infrastrukturo, ki je po njegovih besedah brez upravljanja enako funkcionalna kot "ožilje brez možganov". Kot primer je navedel pomurske ceste, ki so bile vedno v normalnem stanju, po vstopu Slovenije v EU pa se je promet na njih povečal za 100 odstotkov. Dejstvo, da prometna stroka tega ni pravočasno ugotovila, je po Pavlihovih besedah dokaz, da gre prometna infrastruktura "z roko v roki" s prometno stroko.

Prireditelji bienalnega kongresa so: Družba za raziskave v cestni in prometni stroki Slovenije, Slovenska društva cestnih in prometnih strokovnjakov ter Nacionalni komite PIARC Slovenije.

Nacionalni program za izgradnjo avtocest

Program do leta 2013 v Sloveniji predvideva izgradnjo 122 kilometrov avtocest in hitrih cest ter 37 kilometrov navezovalnih cest. Vrednost vseh projektov je ocenjena na 3,5 milijarde evrov, ki naj bi jih zagotovila država. Ker je program usklajen s prihodnjimi proračunskimi obdobji Evropske unije, naj bi nekaj sredstev dobili tudi iz evropskega kohezijskega sklada, je povedal državni podsekretar na prometnem ministrstvu Gregor Ficko.

Pomen vzdrževanja starih cest

Upravljanje, vzdrževanje in razvoj avtocest in nekaterih hitrih cest je v pristojnosti Družbe za avtoceste v RS (DARS). Za vzdrževanje, upravljanje in razvoj ostalega državnega cestnega omrežja - glavnih in regionalnih cest - pa je pristojna Direkcija RS za ceste.

V Sloveniji je skupno 37.000 kilometrov cest, od tega 6000 kilometrov državnih, za katere skrbi direkcija. Tudi zato je bilo oblikovanje nacionalnega programa posodobitve državnih cest nujno. Omenjeni program, ki zajema 485 kilometrov odsekov na cestah, ki imajo nacionalni pomen, je vreden 170 milijonov tolarjev. Državni zbor naj bi ga obravnaval prihodnje leto, izpeljan pa naj bi bil v prihodnjih desetih letih, je napovedal direktor Direkcije za ceste RS Vili Žavrlan.

Vse evropske države se soočajo s prometnimi težavami

Predsednik državne cestne administracije nemške dežele Hessen Jürg Sparmann je mnenja, da se vse evropske države soočajo s podobnimi prometnimi težavami. Med njimi je povečanje prometa, ki naj bi se v desetih letih v potniškem prometu povečal za 20, v tovornem pa za 60 odstotkov. Zato se tako kot vse države tudi Nemčija spopada s pomanjkanjem denarja, ki izhaja še iz časov združitve obeh Nemčij. Zaradi slabega stanja prometne infrastrukture so pred 16 leti namreč veliko denarja vložili v obnovo cest v vzhodni Nemčiji, zdaj pa jim zmanjkuje sredstev za vzdrževanje cest.