Bela stavka zaradi dodatka za malico

Zaradi prikrite stavke železničarjev so potniški vlaki zamujali do 70 minut.

Objavljeno
04. januar 2017 21.11
Dušan Mes,direktor slovenskuh železnic,Ljubljana Slovenija 06.11..2015 [Portret]
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Ljubljana – »Osebno takega ravnanja ne podpiram, saj se na železnicah še nikoli nismo tako blamirali in po nepotrebnem prikrajšali uporabnikov naših storitev,« je po torkovi beli stavki železničarjev izjavil delavski direktor SŽ Albert Pavlič. Generalni direktor SŽ Dušan Mes pa je zatrdil, da takih zastojev ne bo več.

Po informacijah, ki nam jih je posredoval Dušan Mes, je bela stavka trajala v torek od 8. do 12. ure. Zastoje je povzročilo 20 prometnikov, ki so predvsem na relaciji med Mariborom in Ljubljano v tem času zapuščali delovno mesto in odšli na malico. Zastoji na tem odseku so povzročili zamude še drugod po državi. Potniški vlaki so zamujali do 70 minut. Pri dostavi tovora težav ni bilo, precej nezadovoljstva in ogorčenja pa je bilo zaradi zamud pri potnikih. »Tako se ne dela. Sindikalne zahteve je treba postaviti v skladu s pravili, da se lahko drugi na takšne dogodke pripravijo. Kako bi bilo, če bi kirurgi sredi operacije odšli na malico, piloti pa bi zapustili krmilo letala ...« se je spraševal Pavlič.

Dogovor o dodatni stimulaciji odpovedan

Mes je pojasnil, da je od 600 do 700 prometnikov že več kot deset let prejema nadomestilo – približno 70 evrov na mesec – zaradi nezmožnosti izrabe odmora za malico med delovnim časom. Z novim dogovorom, ki so ga podpisali vsi sindikati, so se mu odpovedali, so pa hkrati uvedli dodatek za poslovno stimulacijo v višini treh odstotkov bruto plače, ki bi je bili deležni vsi zaposleni na SŽ.

Zaradi torkove bele stavke je uprava dogovor o dodatni stimulaciji odpovedala. To pomeni, da bo omenjenih 600 železničarjev ohranilo nadomestilo za nezmožnost koriščenja odmora za malico, več kot 6500 zaposlenih na SŽ pa ne bo deležnih stimulacije. Vendar je Dušan Mes napovedal, da bodo že v začetku prihodnjega tedna znova dosegli dogovor, ki ga bodo vsi spoštovali. Pojasnil je, da bi za dodatne nagrade pri plačah morali nameniti 3,5 milijona evrov. »Ni res, da bi potrebovali dodatnih 15 milijonov evrov. Še leta 2015 je bilo na SŽ zaposlenih 8100 delavcev, v začetku leta 2017 jih je 7390. Leta 2015 smo za plače namenili 249, lani 241, letos pa bomo 230 milijonov evrov. Zmanjšanje mase plač je predvsem posledica manjšega števila zaposlenih in večje produktivnosti. Lani smo tako ustvarili približno 23 milijonov evrov čistega dobička, letos ga načrtujemo 30 milijonov. Letos bomo odpustili manj ljudi, saj smo jih po letu 2012 že 2000, zato je potrebnega nekaj časa, da se delovni procesi prilagodijo novim razmeram,« je dejal Mes.

Leta 2015 so pretovorili 18,5 milijona ton, lani 19,2 milijona ton. Decembra ni bilo zastojev na tirih, zato so ustvarili deset odstotkov več prometa. To zimo tudi ni nikakršnih zastojev vagonov na poti v Luko. To so nam potrdili iz Luke Koper, kjer posledic bele stavke niso občutili.

Dušan Mes je potrdil, da so si nekateri zaposleni privoščili belo stavko tudi zaradi odločbe o obveznem koriščenju odmora za malico, ki jo je jeseni izdal inšpektor za železniški promet Vojko Radkovič. »Če bi delali tako, kot predpisujejo inšpektorji, bi morali dodatno zaposliti 2000 delavcev. Ne vem, kdo bi jih plačal. S takim odnosom do dela pa posamezni zaposleni sami sebi uničujejo podjetje,« je sklenil generalni direktor SŽ.