Seveda gre za provokacijo, a tudi jasno opozorilo, da so prebivalci Bele krajine glede prometne odrezanosti izgubili potrpljenje in da zahtevajo takojšen sestanek s predstavniki vlade in pristojnimi ministrstvi. Sodu je izbil dno nedaven odgovor vlade na spletno peticijo, s katero je več kakor 3000 podpisnikov zahtevalo takojšen začetek gradnje dobra dva kilometra dolgega predora pod Gorjanci.
Pred prvo vojno
Za pravo smer kopanja, da ne bi preveč zgrešili dolenjske prestolnice, je poskrbel Tone Pezdirc z natančno merilno napravo, ki so jo pred prvo svetovno vojno uporabili avstro-ogrski delavci, ko so v 769 dneh zgradili 50 kilometrov železniške proge od Novega mesta do Metlike. Na trasi je bilo 2712,9 metra predorov in 225 metrov dolg viadukt pri Otovcu.
»Dovolj imaginarnih obljub«
Metliški župan Darko Zevnik pravi, da so si vsi odgovori ministrstev in vlade podobni kakor jajce jajcu, zato pričakuje od vlade takojšen začetek gradnje predora. Dejal je, da mu je jasno, da Novo mesto potrebuje obvoznico, a ne bodo dovolili, da se bo gradnja končala pri Revozu, temveč se mora nemudoma nadaljevati proti Beli krajini. Po njegovem mora biti to jasno zapisano, saj imaginarnim obljubam ne bodo več nasedli.
»Dolžnost vsakega Belokranjca je narediti vse, kar je v njegovi moči, da se pritisk na vlado stopnjuje,« pravi Zevnik, ki hkrati pričakuje podporo črnomaljske in semiške občine. Dovolj je bilo zavlačevanja in izgovorov, je prepričan tudi eden od organizatorjev današnjega udarniškega dela Božidar Flajšman.
»Mi se nikoli ne bomo strinjali s tem, da bo država začela graditi predor šele po letu 2029, saj nas takrat sploh ne bo več,« je za Delo ogorčeno povedal predsednik metliške mestne skupnosti Tone Bezenšek, ki je skupaj s tovariši prišel na simbolično gradbišče oblečen v pražnji sokolski uniformi.
Bo na Gorjancih