Bistrico poleti čaka prometni kaos

Po vstopu Hrvaške v EU bo območje v povprečju prevozilo tisoč tovornjakov na dan.

Objavljeno
04. februar 2013 15.54
Dragica Jaksetič
Dragica Jaksetič

Ilirska Bistrica - Središče Ilirske Bistrice in kraje ob državni cesti G1-6 Postojna-mejni prehod Jelšane po prvem juliju čaka prometni kaos. Skoznje bo namreč na dan v povprečju peljalo tisoč tovornjakov. Razbremenitev bo prinesla šele obvoznica, ki jo bodo začeli graditi predvidoma jeseni, za trajno rešitev - avtocesto - pa še ni izbrana niti trasa.

Poleg začetka turistične sezone in sprostitve prometa blaga med Slovenijo in Hrvaško (od Ilirske Bistrice do reškega pristanišča je manj kot 30 kilometrov) bo cestna povezava Postojna-Jelšane 1. julija postala še del vseevropskega prometnega omrežja (TEN Trans European Network). Ker bo cesta povezovala še eno članico EU, ki ji naša država ne sme ovirati prometnega pretoka, bodo morali spremeniti tudi zdaj veljavno zaporo težkega tovornega prometa. Ta zdaj poteka od Ilirske Bistrice skozi Podgrad do primorske avtoceste pri Kozini.

Direktor Drsc Gregor Ficko je na seji občinskega sveta povedal, da je direkcija »politiko« na te probleme večkrat opozarjala. A kot je pokazal nedavni obisk ministrstva za infrastrukturo in prostor Zvoneta Černača v Notranjsko-kraški regiji, se je tudi politika naposled lotila reševanja problemov. Kot pravi Ficko, imajo za obvoznico izdelano projektno in investicijsko dokumentacijo, pripravljajo razpisno dokumentacijo in vlogo za črpanja denarja EU iz tekočega finančne perspektive. Denar je zagotovljen, je zatrdil direktor direkcije.

Obvoznica bo dolga 2,5 kilometrov in bo z vsemi objekti stala 12 milijonov evrov. EU bo zagotovila 85 odstotkov denarja, razrez delitve stroškov med državo in občino bo sklenjen predvidoma v naslednjih dneh. Občina bo na državo prenesla lastništvo 2,4 hektara zemljišča oziroma sedanjo ulico Nikola Tesla, ki jo bodo preuredili v obvoznico.

Poleg zahtevne gradnje krožišča z mostom čez pritok Reke pri Spetiču, ki traja že nekaj mesecev, čakata gradbenike še zahtevna gradnja podvoza pod železniško progo Ilirska Bistrica-državna meja, ter gradnja novega mostu preko Bistrice, drugega pritoka Reke na tem odseku. Sedanji cestni prehod čez železniško progo bo ukinjen, urejen pa bo podvoz za pešce in kolesarje. Križišče pri Lesonitu bo preurejeno v trikrako semaforizirano krožišče.
Cesta Podgrad-Ilirska Bistrica bo od mostu čez Reko pri Rečici do novega krožišča na obvoznici po novem zgrajena za območjem Lesonita (za Škarpo).

Obstoječa cesta, ki seka območje tovarne, pa bo ukinjena, tako da bo Lesonit zaokrožil svojo posest in zaradi tega sodeloval tudi kot soinvestitor premika ceste. Novost je, da gradnja obvoznice vključuje tudi ureditev sedanjega preozkega mostu čez Reko, česar v državnem lokacijskem načrtu iz leta 2006 ni bilo. Poleg tega bodo obvoznico zgradili v celotni dolžini naenkrat in ne po fazah, kot so načrtovali, ončana pa mora biti leta 2015. Nato bodo začeli graditi še obvoznice Pivka in Prestranek-Matenja vas-Postojna.