Blejci imajo načrte, a ni denarja za obvoznici

Prostorski načrt lahko uresničijo šele, ko bosta zgrajeni obvoznici. Mark Oman lahko podre vilo Rikli in zgradi nov objekt.

Objavljeno
12. avgust 2014 22.37
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Bled – Občina Bled je po osmih letih od začetka postopka sprejela občinski prostorski načrt, kar za prostorski razvoj slovenskega turističnega bisera ni dovolj. Kot pravi župan Janez Fajfar, je glavnina ukrepov vezana na gradnji obvoznic, ki pa se ju država še nekaj časa ne bo lotila, saj ni denarja.

Med prioritetami sta ključni gradnji obeh obvoznic, vendar okoli 30 milijonov evrov državnega in evropskega denarja za južno obvoznico, ki jo čakajo že 40 let, ni. Na Bledu so za zdaj brez mehanizmov, da bi državno politiko prepričali, naj zagotovi denar. Lahko zgolj opozarjajo na nujnost gradnje južne obvoznice, za katero so z zamudo sprejeli prostorske dokumente in zamudili priložnost za njeno financiranje v evropski perspektivi do leta 2013. Za severno obvoznico prostorske akte še sprejemajo.

Prvi pozivi k zaporam cest

Na vprašanje Dela, kako bodo zdaj dobili denar od države, ki nima niti za najnujnejše obnove mostov na najbolj obremenjenih glavnih cestah v državi, Bled pa očitno ni med prioritetami, Janez Fajfar pred volitvami, na katerih bo ponovno kandidiral, napoveduje, da se bodo pritiski na državo za obe obvoznici stopnjevali. Pravi, da se že pojavljajo pobude za protestne zapore cest; občinski svetnik Anton Omerzel, ki je blizu županu, je pred kratkim napovedal, da bodo glavno cesto skozi Bled zaprli že v času blejskega strateškega foruma, na začetku septembra.

Z obema obvoznicama, še posebno z južno, bi prometno zelo razbremenili središče Bleda pa tudi južno obalo jezera na odseku od Grand hotela Toplice do Mlina, pravi župan. Ta del obale, na katerem je tudi letos sredi turistične sezone mogoče spati za zgolj 17 evrov, bi lahko uredili in s tem dobili nov turistični potencial, meni župan. Prometno razbremenjena južna obala jezera bi šele omogočila, da Bled postane vrhunska turistična destinacija, kar so pred desetletjem zapisali v strategijo turističnega razvoja, ki pa še zdaleč ni uresničena. Tudi gradnja kolesarske steze proti Bohinju je odvisna od obvoznice.

Postopno urejanje obale

Na območju nekdanje tovarne Vezenine lastnica Sberbanka ureja parkirišče s 300 parkirnimi mesti, do konca leta pa naj bi jih pri bližnjem Mercatorju uredili še 200, s čimer bi deloma že lahko prometno razbremenili središče Bleda. Na začetku letošnje poletne sezone so uredili del poti ob jezeru od zdraviliškega parka do hotela Park in zanjo namenili okoli 100.000 evrov, je povedal direktor občinske uprave Matjaž Berčon. Za celovito ureditev promenade bodo v prihodnjih petih letih potrebovali približno pet milijonov evrov, je napovedal Berčon, ki pravi, da ima občina na leto od dva do tri milijone evrov investicijskega potenciala v občinskem proračunu. Obalo jezera naj bi uredili v dveh do treh letih.

Vila Rikli bo padla

Novi občinski prostorski načrt med drugim omogoča gradnjo približno 150 stanovanjskih hiš, a tako, da bodo gradnjo gostili, območij naselij pa ne bodo večali. Z zavodom za varstvo kulturne dediščine so se dogovorili, da bo mogoče vilo Rikli podreti in na istem mestu zgraditi objekt z ležišči, je povedal župan. Za lastnika Riklijeve vile Marka Omana je to dobra novica, saj se bo, kot pravi, gradnja pocenila za 20 do 30 odstotkov. Tudi hitrejša bo lahko, pravi Oman in napoveduje, da se bodo najprej lotili spremembe gradbenega dovoljenja. Okoli dva milijona evrov vredna gradnja bi se lahko začela prihodnje leto, upa Oman.

Novi podrobni prostorski načrt za ožje središče Bleda bo razgrnjen do začetka septembra.