Statistični podatki o smrtnih žrtvah med vozniki koles z motorjem in motornih koles v Sloveniji so zastrašujoči. Leta 2007 je umrlo 41 voznikov motornih koles in 12 voznikov koles z motorjem, leta 2008 pa 38 voznikov motornih koles in osem voznikov koles z motorjem. V prvih petih mesecih letos so življenja izgubili trije motoristi več kakor lani v enakem času (deset v prvih petih mesecih leta 2008 in 13 leta 2009). Varne motoristične ceste ni mogoče zagotoviti samo s prepovedmi in predpisi, marveč je treba prilagoditi tudi prometno infrastrukturo.
Za preprečevanje poškodb jim na Norveškem ni bilo treba opraviti kakšnih večjih posegov. Zaščitne ograje so opremili z dodatno varovalno ograjo, očistili so teren v okolici ceste zaradi morebitnih zdrsov, prometne znake pa so postavili na dobro premišljena mesta. »V glavnem so bile spremembe in ukrepi majhni ter koristni tudi za avtomobiliste in kolesarje. Stroški prilagoditve na 15 kilometrov ceste so ocenjeni na 630.000 evrov,« je pojasnil idrijski poslanec Samo Bevk, ki je ministru predal pobudo.
Leta 2006 je na cestah v EU umrlo 6200 voznikov motornih koles in koles z motorjem. Po navedbah poročila evropskega odbora za transportno varnost (ETSC) predstavljajo motoristi 16 odstotkov vseh smrtnih žrtev za zgolj dva odstotka prevoženih kilometrov, v povprečju pa imajo na prevožen kilometer 18-krat več možnosti za prometno nesrečo s smrtnim izidom kakor avtomobilisti.
ETSC je države petindvajseterice razvrstil v štiri skupine glede na varnost njihovih cest. Med najbolj varne države za vožnjo z dvokolesnikom so se uvrstile Norveška, Švica, Danska in Finska, saj imajo v povprečju od 30 do 45 žrtev na milijardo prevoženih kilometrov. Latvija, Madžarska, Češka in Slovenija, kjer umre več kot 200 voznikov motornih dvokoles na milijardo prevoženih kilometrov, pa so na repu.
»Poročilo navaja Slovenijo za najbolj nevarno deželo za voznike motornih koles in koles z motorjem, in to po vseh merilih. Žalostna statistika nas glede tveganj postavlja povsem na konec primerjalne lestvice,« je izpostavil Bevk, ki prometnemu ministru predlaga, da bi državno cesto Keltiko od Robiča oziroma Bovca prek Idrije do Logatca uredili kot prvo varno cesto za motoriste v Sloveniji.