Ponoči sta do fitopatološke zgradbe, do sedaj v rabi za pregled železniškega tovora, pripeljala še drugi in tretji vlak iz Slavonije. Slovenski policisti četrtega pričakujejo od zgodnjih dopoldanskih ur.
Ali bo z dogovorom med Slovenijo in Hrvaško sistem z bistveno bolj humanim in hitrejšim prestopom državne meje s strani prišlekov še naprej potekal brez težav, bo v veliki meri odvisno od ravnanja avstrijskih organov. Če ti ne bodo sprejemali večjega števila tujcev, bo povečana pretočnost beguncev in migrantov skozi Posavje povzročila gnečo v begunskih centrih v notranjosti države, so zaskrbljeni slovenski policisti. Šentilj, kamor so pripeljali vse tri testne vlake in kjer so opravili tudi registracijo potnikov, je namreč že sedaj zelo obremenjen.
Na omenjenih treh vlakih je bilo povprečno po okoli 1100 beguncev oziroma približno 300 do 400 manj, kot jih je Hrvaška do zelene meje pri Rigoncah na posamezni kompoziciji pošiljala polnih osem dni. Ob prihodu prvega testnega vlaka so nam v Dobovi dejali, da je ta štel le osem vagonov, in ne do sedaj standardnih 11. Dogovor dveh držav o krajši dolžini kompozicije je bil sicer sprejet zaradi prostorske omejitve ob fitopatološki zgradbi ter je s tem tudi deloma zmanjšal pritisk na Slovenijo.
Kdaj bodo policisti v Dobovi ob sedanjem nudenju humanitarne in zdravstvene pomoči beguncem in migrantom te tudi, sprva zopet le testno, registrirali, nam zjutraj na PU Novo mesto še niso znali povedati. Bo pa s tem postopkom zadrževanje ljudi na železniški postaji - sedaj jih iz hrvaške v slovenske vlake premestijo v manj kot eni uri - bistveno daljše. Tudi zato je državni sekretar na notranjem ministrstvu Boštjan Šefic v ponedeljek zvečer predstavnikom KS Dobova dejal, da si želijo prihodov hrvaških vlakov na vsakih šest ur.
Ob scenariju popisovanja na železniški postaji se sicer pojavlja veliko tehničnih ovir. Kljub temu da postopek sedaj poteka na stranskem tiru kompleksa je prosto gibanje večjega števila beguncev praktično nemogoče. A ti bodo med recimo peturnim postankom morali zapuščati vlak, saj bodo stranišča na vagonih predvidoma zaklenjena. Ker se školjke na vlakih izpirajo direktno v naravo, bi v nasprotnem po nekaj tisoč beguncih na tračnicah prišlo do higienske katastrofe. Ob prihodu prvega testnega vlaka so bila na zahodni strani stavbe le štiri premična stranišča, napovedana je bila dostava novih. Druga velika pomanjkljivost fitopatološkega objekta je, da je brez vode.
Ker je s prenehanjem priliva pribežnikov v Rigonce - travnik je bil danes zjutraj brez tujcev - usahnil tudi priliv oseb v posavske zbirne centre, se je čez noč rahlo skrčil odvoz beguncev in migrantov iz Posavja z avtobusi. Kljub temu se je število tujcev v brežiški občini od 17.00 včeraj do danes ob 5.30 skrčilo iz 9100 na 6.900.
Po vzpostavitvi »redne« železniške linije Tovarnik-Dobova si policisti želijo čimprejšnjega zaprta sprejemnega centra v Brežicah, kjer je bilo do sedaj nemalokrat več kot 4000 beguncev; zjutraj še okoli 2800. Temu naj bi sledila še ukinitev centra Dobova Beti tik ob pokopališču, ki bo v naslednjih dneh zaradi praznika močno obremenjeno. Najnovejši center za begunce v Posavju Dobova livarna, ki so ga na robu kraja začeli postavljati šele v petek, nameravajo okrepiti z vsemi službami, ki so do sedaj v največjem številu in najbolj organizirano delovale v brežiškem centru. S koncentracijo osebja zgolj v Dobovi bodo resursi - kader in oprema - bistveno manj obremenjeni, kot so bili do sedaj.