Ilirska Bistrica – Ukinitev petih izpitnih centrov in možnosti opravljanja praktičnega dela vozniškega izpita v osmih občinah je za župane teh občin le posledica interesa nekaterih, ki si hočejo na ta način izboljšati posel.
Nihče ni s številkami dokazal, da so vozniki iz manjših krajev slabši vozniki oziroma povzročitelji več prometnih nesreč kot vozniki iz krajev, kjer izpitni centri in praktični del izpita ostajajo. Verjetno je prej obratno, komur uspe prevoziti cesto med Postojno in Ilirsko Bistrico pa cesto med Trento ali Baško grapo in Idrijo, je zelo dober voznik, so na včerajšnjem sestanku argumente predlagateljev novega pravilnika za opravljanje vozniškega izpita ocenjevali župani.
Skupno protestno izjavo so v Ilirsko Bistrico prišli podpisat še župani občin Trbovlje, Ajdovščina, Tolmin, Ormož, Litija ter podžupani Idrije, Brežic in Mestne občine Velenje. Po njihovem mnenju minister Samo Omerzel pravilnika o izpitnih centrih, ki bi moral začeti veljati 1. septembra, ne bi smel podpisati tudi zato, ker to ni tekoči posel.
Brez semaforja in avtoceste
V istem žaklju, v katerem naj bi veljali enaki argumenti za vse, sta se znašli občini Ilirska Bistrica, ki nima ne semaforja ne avtoceste, in Brežice, ki imajo 14 kilometrov avtoceste in dva semaforja. To je za župane še en dokaz, da je sprememba novega pravilnika za izenačitev pogojev za opravljanje vozniškega izpita solistična poteza določenih interesnih krogov, reševanje položaja v izpitnih centrih, ne pa izboljšanje prometne varnosti. Nihče še ni dokazal, da so vozniki iz infrastrukturno manj opremljenih krajev na cestah bolj nevarni. Če bi hoteli slediti vsaki črki evropske direktive, na katero se predlagatelji pravilnika sklicujejo, bi tudi vozniki iz večjih mest morali v Francijo ali Nemčijo na vožnje na štiripasovnicah, smo slišali. Vozniki od tam imajo do (hrvaške) avtoceste deset kilometrov in je ta razdalja prevozna v krajšem času kot razdalja od avtošole Ježica v Ljubljani do avtoceste. Ilirsko Bistrico prevozi vsak dan toliko ali še več vozil, kot jih vozi pod semaforjem nad avtocesto pri Postojni. Da pa Ilirska Bistrica nima semaforja na državni cesti ne avtoceste, niso krivi v občini.
Kaznovani dijaki in študenti
Kazen za to naj bi po novem plačevali večinoma dijaki in študenti, ki bi si morali plačati še stroške prevoza na izpit v Postojno, s tem pa zmanjšali stroške avtošoli oziroma izpitnemu centru in ne državi. Namesto da v Ilirsko Bistrico pride le član izpitne komisije za več kandidatov, kot je praksa, se bo zdaj več kandidatov vozilo v Postojno. Pričakovati je, da bi promet izpitnemu centru z novim pravilnikom še celo dvignili, saj bi verjetno naraslo število ur vožnje kandidatov v kraju, kjer bi ti nato opravljal še praktični del vozniškega izpita.
»Gre za še eno posledico obupne centralizacije v tej državi,« je dejal litijski župan Franci Rokavec, brežiška podžupanja Vladimira Kežman pa je opozorila, da gre za grob poseg v že pridobljene pravice. Rešitev ni v ukinjanju pravice, rešitev je v boljšem nadzoru šol vožnje, opozarjajo župani, ki nameravajo zbrati več kot 5000 podpisov in z njimi obnoviti razpravo o novem pravilniku v državnem zboru.