Ljubljana – Triglav, lipov list in srce so simboli, ki združeni sestavljajo novi slovenski logotip. Znak rdeče barve, obrobljen z belo, na modri podlagi je delo studia Luks. Slovenijo čutim, pri čemer so poudarjene črke jo čutim, ali I Feel Slovenia, kjer je poudarjen love, pa je po mnenju desetčlanske komisije najbolj posrečen slogan, s katerim naj bi se naša država poslej identificirala in predstavljala v tujini. Domislili so se ga v agenciji Nuit.
»Tisto, kar je treba najmočneje poudariti v slovenski identiteti, je srčnost. Triglav in lipov list pa sta simbola, ki sta v Sloveniji prisotna skozi zgodovino in so ju tudi ljudje najbolje sprejeli,« je Boris Balant iz studia Luks pojasnil genezo zmagovalnega znaka.
»Slogan I Feel Love smo si izposodili iz pop glasbe, ker je široko prepoznaven in je ponarodel v svetovnem merilu. Poznajo ga po vsem svetu,« je utemeljil Janez Vidrih iz agencije Nuit in dodal, da se jim je zdelo zelo pomembno poudariti dejstvo, da je Slovenija edina država, ki ima love, angleški izraz za ljubezen, v svojem imenu. »Hvala Donni Summer, je pa slogan tako preprost, da ne potrebuje globlje razlage, saj govori sam zase. To je bil tudi namen,« je še razložil Janez Vidrih.
»V žiriji smo se odločili, da bo konec obdobja, ko Slovenija nima identitete. V naši zgodovini imamo že dolgo simbole, ki jih je treba posvojiti in ne več zavračati. Triglavu in lipovemu listu smo dodali ljubezen, ki jo ponazarja še slogan. S tem predlagamo, da bi prišli v obdobje ljubeznivosti in medsebojnega sodelovanja,« je na predstavitvi izbranih povedala oblikovalka Tanja Radež, ki je poleg vinarja Aleša Kristančiča, etnologa dr. Janeza Bogataja in oblikovalca jadrnic Japca Jakopina sestavljala strokovni del komisije. Preostalih šest članov je v svetu za promocijo Slovenije: državna sekretarja Aleksander Zorn in Janez Lenarčič, ministri Dimitrij Rupel, Andrej Vizjak in Vasko Simoniti ter Gregor Krajc, direktor urada vlade za informiranje.
Na razpis, ki je potekal od julija do začetka septembra, so prejeli 353 kreativnih avtorskih rešitev, od tega 236 sloganov in 117 predlogov za novi logotip. Vrednost javnega naročila je bila 1,4 milijona tolarjev, torej bo vsak izbrani ponudnik prejel polovico tega zneska, kar pa je le drobec od 65 milijonov, kolikor naj bi namenili za državno blagovno znamko. Po Krajčevih besedah je bil razpis zasnovan zelo liberalno, pogoji pa so bili zelo splošni predvsem zato, da bi pridobili največ in najboljše rešitve. Kot razlog, zakaj je med zadnjim zasedanjem komisije in javno predstavitvijo minilo približno tri tedne, je navedel, da so v tem času začeli postopek za zaščito znaka na uradu za varstvo intelektualne lastnine, da ne bi doživel enake usode kot kakšen logotip iz preteklosti.
Izbor bodo poslali v vladni postopek, vse nadaljnje postopke pa bodo vodili na gospodarskem ministrstvu.
Zoper odločitev komisije se zavrnjeni avtorji lahko pritožijo. Če pustimo ob strani osebni okus, komu sta znak in slogan všeč in komu ne, se poraja nekaj pomislekov, denimo glede anonimnosti razpisa – decembra lani je Urad RS za informiranje izdelke z napisom I Feel Love kupil od agencije Nuit, z njihovo kapico je bil že fotografiran tudi premier Janša.
Turizem zadovoljen, stroka zgrožena
Po mnenjih o novem znaku in sloganu Slovenije smo povprašali tudi pri ključnih pristojnih za razvoj in promocijo slovenskega turizma in nekaterih uglednih strokovnjakih za oblikovanje oziroma trženje. Medtem ko sta prva »turistična« direktorja v Sloveniji z njima zadovoljna, je stroka nasprotno nad njima zgrožena, češ da sta docela neustrezna – da je, recimo, znak vsebinsko prazen, slogan pa otročji.
Več o tem preberite v sobotnem tiskanem Delu