Brez ceste ne bo elektrarne Suhadol

Po glavni cesti Hrastnik–Zidani Most šele leta 2016, zato tudi Gradnja HE Suhadol s petletno zamudo.

Objavljeno
16. julij 2012 13.42
Polona Malovrh, Trbovlje
Polona Malovrh, Trbovlje

Hrastnik – »Brez glavne ceste Hrastnik–Zidani Most hidroelektrarn na srednji Savi ni,« se je na napovedi države, da bi lahko Suhadol, prvo od treh srednjesavskih hidroelektrarn (HE), začeli graditi že v drugi polovici prihodnjega leta, odzval hrastniški župan Miran Jerič.

Država je očitno pozabila, da do Suhadola ni »normalne« ceste. Jeričeva izjava o dveh zasavskih projektih, HE na srednji Savi in glavni cesti G2, ki bosta v naslednjih letih med največjimi državnimi investicijami in sta skupaj vredna več kot pol milijarde evrov, kaže na neusklajenost dela ministrstev. Poleg tega na glavo postavlja vse dosedanje napovedi visokih državnih energetikov oziroma potencialnih investitorjev – Holdinga Slovenskih elektrarn, Savskih elektrarn in Gen Energije – o »skorajšnji gradnji« HE v Zasavju.

Na trasi bo treba zgraditi tudi sedem podpornih zidov

Hrastničani so namreč na direkciji za državne ceste izvedeli, da bo za glavno cesto G2, ki bo Zasavje odprla proti Posavju in celjski regiji, vlada na avgustovski seji sprejela državni prostorski načrt. Cesta Hrastnik–Zidani Most je po projektantskih ocenah vredna približno sto milijonov evrov. »Hrastniška 'zgodba' je sicer dolga le osem kilometrov, a je zaradi štirih mostov, enega čez Savinjo in treh čez Savo, 800-metrskega odcepa Rimske Toplice–Zidani Most–Radeče in treh zunajnivojskih križanj v smeri Krnic, Šavne Peči in Suhadola zelo zahtevna,« pravi Jerič. Na trasi bo treba zgraditi tudi sedem podpornih zidov v skupni dolžini dobrih dveh kilometrov in 98 metrov kamnitih zložb ter štiri oporne zidove s šestimi kamnitimi zložbami v dolžini prek dvesto metrov.

Država začetek gradnje optimistično predvidela za leto 2009

Če se bo napoved direkcije za ceste uresničila, pravi Jerič, potrebujejo še eno leto za gradbena dovoljenja, tako da bi leta 2014 izbrali šele izvajalca del in cesto dokončali v dveh letih, predvidoma leta 2016. Prav zaradi teh ocen padejo v vodo tudi najbolj optimistične napovedi o gradnji 400 milijonov evrov vrednih treh HE na srednji Savi. Te zamujajo že tri leta, saj je država začetek gradnje najprej predvidela za leto 2009. Po najbolj optimistični različici, ki se je zaradi načrtovanega poteka gradnje ceste G2 izkazala za utopično, bi morali HE Suhadol pri Zidanem Mostu začeti graditi prihodnje leto. Toda kako si država predstavlja gradnjo HE Suhadol, se upravičeno sprašujejo v Hrastniku, če do tja ne vodi niti ena »normalna« prometnica? Sedanja je utesnjena med železnico in reko Savo, promet po njej poteka izmenično enosmerno. Župan Jerič pravi, da je realno pričakovati naslednje: »Če bo državni prostorski načrt, v katerega bodo zajete zasavske HE Suhadol, Trbovlje in Renke, končan v štirih letih, bi lahko prvo od njih začeli graditi šele leta 2018. Do takrat bo zgrajena tudi G2.« Od nje Hrastničani pričakujejo, da bo iz najgosteje poseljenega območja »speljala« večino prometa, s čimer bodo zmanjšali tudi vpliv delcev PM10.