Socerb - Predstavniki štirih okoljevratsvenih organizacij, povezanih v Alpe Adria Green so s fračami in orehi »streljali« z gradu Socerb v smeri proti lokaciji morebitnega bodočega plinskega terminala v Žaveljski dragi (na območju tržaškega pristanišča). Šlo je za simbolno dejanje, je pojasnil Franc Malečkar, s katerim so želeli opozoriti na nevarnost predlagane lokacije, saj je tu pred leti že prišlo do terorističnega napada, lahko pa bi prišlo do navadne tehnične napake. »V slabem imamo tudi kaj dobrega. Čez 20 let bodo morda pobirali tudi sadove. V vsakem primeru bi iz teh izstreljenih orehov lahko zrastlo drevje in bomo pobirali orehe,« je dejal Malečkar.
Na Socerbu so predstavniki treh slovenskih in ene italijanske okoljevarstvene organizacije pojasnili, zakaj so se odločili za opomnik, ki so ga pred obiskom Boruta Pahorja v Rimu poslali slovenski vladi. Pričakujejo namreč, da bodo slovenski predstavniki odločno zastopali stališča slovenskega parlamenta, državnega sveta in posebne strokovne komisije, ki je analizirala predloge za postavitev dveh plinskih terminalov. Včeraj je Franc Malečkar še enkrat pojasnil, da gre za absurdno in najbolj nesprejemljivo lego od vseh 8.500 možnih točk za postavitev terminala v Italiji. Gre za zelo zaprt zaliv, s plitvim morjem, z nadpovprečno gostim prometom, gosto naseljeno obalo z vzpetinami, z že obstoječo nevarno industrijo in pristaniško dejavnostjo (v neposredni bližini je največji naftni terminal v Sredozemlju in veliko skladišče naftnih derivatov pa tudi drugih kemikalij in plinov, železarna, sežigalnica in še kaj). Zato je to najslabša možna izbira, je dejal Malečkar. Italija se je zanjo odločila zato, ker je to geografsko nekakšno slepo črevo, ki je z dveh strani obdano s Slovenijo in če bi prišlo do nesreče, napake ali napada, bi posledice najbolj trpeli prebivalci Trsta in bližnjih slovenskih krajev. Če bi prišlo do izpusta in eksplozije, bi lahko naenkrat umrlo 120 tisoč Tržačanov. A tudi brez tega bi bila prizadeta transportna dejavnost tržaškega in koprskega pristanišča, turizem in ribištvo, območje pa bi morali militarizirati, če bi hoteli zagotavljati minimalno varnost.
Vojko Bernard, predsednik Alpe Adria Green, je ocenil, da obstaja verjetnost, po kateri bi Borut Pahor na svojem obisku v Rimu svojemu kolegu Berlusconiju tiho privolil postavitev terminala, ker naj bi šlo tudi v tem primeru za stvar političnega trgovanja. V primeru, da slovenska država ne bo izpolnjevala sklepov svojega parlamenta, zeleni ne bodo popustili. Načrtujejo tri ukrepe. Nameravajo sprožiti tožbo na upravno sodišče v Rim zaradi izdaje okoljskega soglasja italijanske vlade na podlagi ponarejenih dokumentov. Pripravljati bodo začeli referendum v Sloveniji, na katerem bodo volivce povprašali za mnenje o terminalu. Hkrati pa bodo v evropski parlament in evropsko komisijo poslali peticijo s pritožbo, da Italija ne spoštuje mednarodnih okoljevarstvenih in varnostnih direktiv in standardov. Potem, ko je italijanska vlada izdala okoljsko soglasje, lahko deželna vlada v Trstu v kratkem izda tudi gradbeno dovoljenje, čemur pa je ta deželna vlada naklonjena.