Centromerkur bo leta 2010 postal »ljubljanski Harrod’s«

Središča mesta bo bogatejše za luksuzno blagovnico, napovedujejo že nekaj let. V prostorih Centromerkurja bo vrata odprla trgovina Emporium.

Objavljeno
25. november 2008 10.17
Nina Krajčinović
Nina Krajčinović
Ljubljana - Odkar je Centromerkur pred skoraj letom dni zaprl vrata, se meščani sprašujejo o prihodnosti hiše, ki jo je leta 1903 dal zgraditi trgovec Feliks Urbanc. V denacionalizaciji so stavbo leta 2003 po več kot desetletju sodnih bojev vrnili trgovčevima dedičema Jorgu in Hubertu Koslerju, ki sta jo zdaj v dolgoročni najem (za več kot trideset let) oddala podjetju Magistrat International, distributerju blagovnih znamk hrane (Barilla, Bahlsen, Teekanne, Chupa Chups, Kellogg's ...) in lastniku trgovine Emporium.

Ravno trgovina Emporium bo, kot pove direktorica podjetja Magistrat International Helena Draškovič, stavbi na Trubarjevi 1 vrnila blišč. Namesto Centromerkurja bo tam leta 2010 vrata odprl »ljubljanski Harrod's« ali Emporium, v katerem bodo na voljo blagovne znamke višjega blagovnega razreda: »Trgovina bo namenjena domačim in tujim gostom, na vrhu bo kavarna s pogledom na Ljubljanski grad. Ljubljana bo tako dobila luksuzno hišo, ki je bila že od začetka namenjena trgovinski dejavnosti,« razloži Draškovičeva, ki za zdaj še noče govoriti o imenih blagovnih znamk v trgovini. Obnovitvena dela se bodo sicer začela takoj, ko bodo izdana vsa gradbena dovoljenja, kljub temu bosta zunanjost in notranjost Urbančeve hiše nespremenjeni:

 

»Fasada bo prenovljena, vendar samo toliko, da stavba ponovno zasije, in tudi stopnišče v stavbi bo ostalo. Konzervatorji bodo tisti, ki bodo povedali, kaj se sme narediti, res pa je, da bosta tako stavba kakor notranjost zgolj restavrirani.«

 

Z izborom najemnika je zadovoljen tudi lastnik stavbe Jorg Kosler, ki pravi, da je bilo sprva celo videti, da bodo hišo oddali tujemu ponudniku: »Iz tujine je bilo kar nekaj zanimanja, vendar smo se na koncu odločili za Magistrat International, in to nas veseli. Imajo dober program in med seboj se poznamo, kar je zagotovo dobra kombinacija. Na koncu smo seveda morali na mizo dati tudi ekonomske parametre in njihova ponudba je bila tudi s tega vidika najugodnejša.«

 

Dediči se kljub bogatim ponudbam za nakup hiše za prodajo niso odločili, saj kot pravi Kosler, imajo še vedno toliko energije, da ta projekt vodijo vzporedno s tem, kar počnejo: »Najlaže je prodati, vendar to ni noben izziv. Vsekakor hočemo še naprej dostojno ohranjati družinsko tradicijo in zavedamo se odgovornosti do tega, kar je bilo storjenega v preteklosti,« še pove Kosler, ki poudari, da niso hoteli spremeniti namembnost stavbe. Urbančeva hiša je bila ena prvih blagovnic v Ljubljani in očitno bo to ostala še vsaj trideset let.

 

Iz torkove izdaje Dela!