Cerar: Volivci imajo dovolj političnih igric

Premier Miro Cerar je obljubil, da drugi tir ne bo novi Teš 6.

Objavljeno
24. september 2017 22.10
referendum
K.M., STA
K.M., STA

Ljubljana - Premier Miro Cerar je po zaprtju volišč na današnjem referendumu o drugem tiru dejal, da je nizka volilna udeležba v veliki meri pokazala, da imajo volivci dovolj političnih igric in podpirajo vladni projekt.

Pravi, da so volivci tudi z neudeležbo na referendumu pokazali, da želijo, da vlada opravi delo, ki si ga je zadala, da se ne ustavlja in vrača nazaj, ampak zgradi drugi tir.

Tistim, ki so glasovali proti zakonu, je zagotovil, da drugi tir ne bo novi Teš 6, saj projekt vodijo zelo transparentno. »Nadzorni mehanizmi, tako domači kot evropski, pa tudi zaledne države ne bi podprli projekta, če ne bi bil dober,« je dejal.

Zavrnil je očitke pobudnikov referenduma, ki v nizki udeležbi vidijo nelegitimnost projekta. »O nelegitimnosti ni govora, pravila so bila jasna, vse smo odigrali po pravilih,« je bil odločen. Obregnil se je tudi ob SDS in pobudnika referenduma Vilija Kovačiča, ki da so z referendumom želeli preprečiti projekt, ki je dober za Slovenijo.

Gašperšič in Popovič: Referendum nepotreben

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je referendum ocenil kot nepotreben eksperiment pobudnikov. »Mislim da volivci z nizko udeležbo sporočajo, da o tej temi ne želijo odločati na referendumu, ampak odgovornost prepuščajo vladi, da nadaljuje s projektom,« se strinja s Cerarjem.

Minister Peter Gašperšič je referendum ocenil kot nepotreben eksperiment pobudnikov. Foto Leon Vidic

Tudi vodja projekta Jure Leben ocenjuje, da je nizka udeležba pokazala, da imajo državljani vlado za to, da sprejema strokovne odločitve. Veseli ga, da se bodo lahko že v ponedeljek ponovno ukvarjali z vsebino projekta. V kratkem bo sledilo odpiranje ponudb za pripravljalna dela, načrtujejo pa, da bodo novembra začeli z deli na trasi.

Koprski župan Boris Popovič je po poročanju STA dejal, da je nizko udeležbo pričakoval. Po njegovem so ljudje jasno pokazali, da je bil referendum nepotreben. Priznal je, da zakon ni popoln, je pa prepričan, da bomo državljani z njim ogromno pridobili: Koper, Luka Koper in celotna Slovenija.

Kot je še spomnil Popovič, je bil sam sprva na strani pobudnikov referenduma, a je vlada nato sprejela določene zaveze, zaradi katerih je referendum postal brez pomena: »Nadaljevali so izključno zato, da bi zamenjali vlado. Če bi bila udeležba visoka, bi ljudje upali na menjavo vlade, a to se ni zgodilo. Pobudniki so enostavno pogoreli.«

Za Slovenske železnice odlična novica

Dušan Mes: To je praktično zelena luč na koncu tunela. Foto Leon Vidic/Delo

Za Slovenske železnice je novica, da referendum o zakonu o drugem tiru njegovim pobudnikom ni uspel, odlična novica, je dejal generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. »A želimo si to, na kar so opozarjali nasprotniki gradnje, da se projekt izvede čimbolj transparentno in v skladu z dobro poslovno prakso,« je poudaril.

»S stališča Slovenskih železnic je to novica, da se projekt drugi tir po vseh teh letih končno začne. To je praktično zelena luč na koncu tunela, da bo projekt v doglednem času zgrajen in da lahko našim poslovnim partnerjem končno rečemo, da gredo stvari naprej in v fazo izgradnje, na kar čakajo že mnoga leta,« je povedal.

Zaposleni v Luki Koper za pospešeno gradnjo drugega tira

Predsednik sveta delavcev Luke Koper Mirko Slosar je v imenu zaposlenih pozval k temu, da se pospeši gradnjo drugega tira, saj Italija in Avstrija načrtujeta konkurenčno železniško povezavo. Opozoril je tudi na zavajanja in zmedo v zvezi z referendumom.

Kot je za STA spomnil Slosar, se je na predreferendumskih soočenjih govorilo o tem, da naj bi bil drugi tir zgrajen do leta 2025. Hkrati pa po njegovih besedah naveza Italijanov in Avstrijcev načrtuje »megalomanski železniški projekt,« ki naj bi bil dokončan prav do takrat. Za Slosarja je zato nesprejemljivo, da bi 27-kilometrski drugi tir gradili s tempom treh kilometrov na leto.

»Zaposleni Luke Koper apeliramo na zdravo pamet, da se pospeši, da se začne graditi, da je to čim prej narejeno in v okviru Republike Slovenije, brez zunanjih vlagateljev,« je poudaril Slosar. V obdobju konjunkture po njegovem prepričanju namreč »nikakor ne potrebujemo 200 madžarskih milijonov, da bi jih pač dali pred sam vhod v Luko Koper v zameno za to, ali pa še kaj več«.

Metod Dragonja: Zdaj so prvi cilj načrtovana evropska sredstva

Potem ko so volivci na referendumu podprli vladni zakon o drugem tiru in se projekt lahko nadaljuje, je prvi cilj dobiti načrtovana evropska sredstva. Še vedno smo v fazi zagotavljanja virov, pa je v izjavi za STA dejal svetovalec projektnega podjetja 2TDK Metod Dragonja, ki objavo prvih razpisov za objekte na trasi pričakuje konec leta 2018.

Z vprašanjem, kakšen bo izid referenduma, se Dragonja ni obremenjeval. »Meni je pomembno to, da je koncept financiranja, ki smo ga postavili, bil deležen podpore v evropskih inštitucijah in to je tisti najbolj pomemben element, da bomo ustvarili pogoje za uresničitev tega projekta,« je dejal.

V SDS bodo pozorno spremljali nadaljevanje projekta

Nizka udeležba na referendumu o zakonu o drugem tiru ni bila nepričakovana, saj je neprimerno, da o strokovnih stvareh in največjih infrastrukturnih projektih v državi odločajo državljani namesto stroke, je v izjavi za medije dejal poslanec SDS Ljubo Žnidar. Napovedal je, da bodo v SDS še naprej pozorno spremljali projekt izgradnje drugega tira.

A meni, da je referendum prinesel tudi pozitivne učinke. V referendumski kampanji so se, kot je dejal, napovedi ocene vrednosti projekta zniževale, in sicer od 1,7 milijarde evrov na nekaj manj kot milijardo evrov.