Ljubljana – Direkcija za ceste (DRSC) je zaradi nejasnosti, koliko denarja bo za vzdrževanje državnih cest, v zadnjih tednih zadržala izvajanje nekaterih rednih vzdrževalnih del. Tako je na njihovem računu še vedno denar za posege v primeru prometnih nesreč, za plačilo električne energije in podobno.
Na direkciji so prepričani, da se odgovorni v vladi zavedajo, da so sredstva za zagotavljanje osnovne varnosti na cestah nujna in da bo vlada obravnavala predlog zagotovitve sredstev za te namene. Kljub takim željam vlada na tokratni dopisni seji denarja za državne ceste še ni zagotovila. Prejšnji teden je minister za infrastrukturo in prostor v odhajanju Samo Omerzel predlagal, da bi denar vzeli iz »vreče« za razvoj avtocest, ki ga Dars polni s plačilom nadomestila za uporabo zemljišč, vendar je finančni minister v odhajanju Uroš Čufer temu nasprotoval – in ne do predvidenega ponedeljkovega roka ne do dopisne seje vlade v četrtek očitno ni našel alternativne rešitve, Omerzelov predlog, ki so mu v državni avtocestni družbi nasprotovali, pa tudi ni bil sprejet.
V ponedeljek, 30. junija, se iztečejo za dva meseca podaljšane pogodbe s koncesionarji za vzdrževanje državnih cest, nov razpis pa je zaradi pritožb trenutno v razsojanju na državni revizijski komisiji (DRK). Na direkciji za ceste zdaj napovedujejo, da bodo, če bo treba, s koncesionarji spet podaljševali pogodbe. Za koliko časa, je odvisno od razpleta javnega razpisa za cestne koncesionarje.
Cestna direkcija razpisuje petletne koncesije na devetih koncesijskih območjih. Zaradi pritožb v postopku javnega naročanja so bile koncesije lani za eno leto že podaljšane, ob letošnjem izteku, 30. aprila, pa za še dva meseca.
Pritožbe koncesionarjev
Poleg tega da je dve tretjini slovenskega šesttisočkilometrskega omrežja državnih cest v slabem stanju, so najbolj pereče zapore mostov. Za vseh petnajst premostitvenih objektov, na katerih od januarja veljajo omejitve, je direkcija že pred tem ukrepom naročila projekte za njihovo obnovo, medtem ko je za štiri mostove, na katerih je promet omejen štirinajst dni, naročen za le enega (Kozjek v Ušniku) od dveh na glavni obsoški cesti (G2-103). Direkcija ima denar za le dva najnujnejša projekta. Oba mostova – čez Socko in Pivko – potekata po zagotovilih DRSC po načrtu. V Prestranku je tako čez Pivko od prejšnjega tedna uveden dvosmerni promet.