Kočevje – Pri naselju Stara Cerkev je vse nared za prestavitev dela glavne ceste Žlebič–Kočevje, kar je pogoj za vzpostavitev zavarovanega železniškega prehoda na bodoči progi Kočevje–Ljubljana. Dela se se bodo predvidoma začela ta teden, gradbinci pa imajo po pogodbi na voljo tri mesece časa.
Dogovor med kočevsko občino, Direkcijo RS za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami poleg tega predvideva, da bodo na območju KS Stara Cerkev ukinili prehod čez tire v naselju Koblarji in za motorni promet tudi nezavarovani prehod neposredno ob železniškem postajališču Stara Cerkev, ki ga bodo uredili za pešce, kolesarje in za invalidske vozičke ter zavarovali z labirint ograjo, s katero bo onemogočen neposredni dostop na progo, je povedala Sabina Ferfolja z direkcije za infrastrukturo.
Ker se pri smerokazu za naselje Koblarji, kjer nameravjo prehod Stara Cerkev1 opremiti z zapornicami, državna cesta preveč približa bodočim tirom, jo morajo odmakniti za dobrih 25 metrov. V dolžini 420 metrov jo bodo poravnali, hkrati pa bodo za kolesarsko stezo, ki bo nekoč povezovala Ribnico in Kočevje, uredili nov prehod čez glavno cesto z ločenim vodenjem čez tire.
Cesta varnejša in bolj pretočna
Na delu nove državne ceste sta predvidena tudi pasova za levo in desno zavijanje na zapornice, vendar le za osebna vozila, medtem ko bo za tovorna – z izjemo komunalnih in dostave – veljala prepoved. Po besedah kočevskega župana Vladimirja Prebiliča se bo s prestavitvijo dela glavne ceste zmanjšalo število priključkov na državno prometnico, cesta bo varnejša in bo omogočala večjo prepustnost. Prebilič je dejal, da je je izvedba projekta zelo pomembna za občino, saj bo s tem storjen korak naprej pri posodobitvi proge proti Grosupljem. Naložba bo stala 900.000 evrov z DDV, pri čemer bo glavnino denarja zagotovila država, občina pa približno desetino. Direktor Direkcije RS za infrastrukturo Damir Topolko je za Delo povedal, da časovnica gradnje in datum vnovičnega odprtja kočevske proge za železniški promet ostajata nespremenjena, in da bodo vlaki po njej vnovič začeli voziti konec prihodnjega leta ali v začetku leta 2019. Posodobitev proge od Grosuplja do Kočevja bo stala okoli sto milijonov evrov.