Dars v Karavankah odira dnevne migrante

Dnevna uporaba predora bo voznike stala 2000 evrov na leto. V Avstriji bi plačali 63 evrov.

Objavljeno
08. januar 2014 20.40
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Hrušica – Podražitve, ki jih je Dars v predoru Karavanke uvedel z novim letom, so izrazito diskriminatorne do dnevnih migrantov. Enojni prehod so podražili za slabih osem odstotkov na sedem evrov, za tiste, ki prometno povezavo uporabljajo vsak dan, pa so se stroški uporabe podvojili: s 1075 na več kot 2100 evrov na leto. To je 30-krat več kot denimo stane letna uporaba avstrijskih predorov Katschberg in Tauern.

Na Darsu se izgovarjajo, da so ceno določili na zasedanju meddržavne komisije za cestni predor Karavanke, zakaj se z Asfinagom, upravljavcem avtocest v Avstriji, niso dogovorili za višje popuste za dnevne migrante, kakršni v Avstriji denimo veljajo za predora Katschberg in Tauern, pa niso odgovorili.

4,25 evra namesto 2,15

Po novem bo točkovna karta (veljala bo 18 mesecev) omogočala 14 prehodov predora, stala pa bo 59,50 evrov, kar je le malenkost manj kot stane letna prepustnica za dnevne migrante za predora Katschberg in Tauern (63 evrov). Doslej so dnevni migranti lahko kupili karto za 10 prehodov za 21,50 evrov (veljala je 30 dni). Primerjava pokaže, da so morali doslej za eno vožnjo skozi predor plačati dobra dva evra, po novem pa jih stane 4,25 evra. Zaradi povišanja cen bodo posebej na udaru dnevni migranti.

Predornino za enkraten prevoz z osebnim vozilom je Dars povišal za pol evra (s 6,50 evra na sedem evrov), medtem ko je za tovorna vozila cena ostala nespremenjena (za drugi cestninski razred 10,50 evra, za tretji 15 evrov in za četrti 22,50 evra).

Dars se izgovarja na zadolženost

Z Darsa so sprva sporočili, da so se za povišanje cen oktobra lani dogovorili na zasedanju meddržavne komisije za cestni predor Karavanke, v kateri so predstavniki treh pristojnih ministrstev iz vsake od držav ter upravljavcev predora, Dars in Asfinag. »Če bi želeli pridobiti potrebna sredstva za vzdrževanje obstoječe predorske cevi in gradnjo nove, so finančni izračuni pokazali, da je treba ob trenutni zadolženosti družbe v razmerju neto dolg/EBITDA nujno podražiti predornino za Karavanke«. Zvišanje cestnine za predor Karavanke sta predlagala oba upravljavca predora, so še povedali na Darsu.

Cene za večino migrantov nevzdržne

Za Matijo Ponikvarja iz Radovljice, ki se vozi na delo v Avstrijo skozi predor Karavanke, so nove cene oderuške. Za predornino je lani porabil 1.075 evrov, letos bo glede na nove cene 2.125. Prepričan je, da so takšne cene nevzdržne za večino vozačev. Opozoril je, da je vsakodnevna vožnja preko prelaza Koren še zlasti v zimskem času prenevarna in da med železniškima postajama Lesce–Bled in Beljak ni časovno ugodnih potniških vlakov, tako da uporaba javnega prevoza ne more biti alternativa. Poleg tega je bil karavanški predor lani zaradi vzdrževalnih del delno zaprt približno pet mesecev, povprečna čakalna doba je bila 30 minut. Prav dnevni migranti so tako pred predorom porabili največ časa, zdaj pa bodo plačevali še dražjo predornino.

Iz Slovenije proti Avstriji je leta 2012 predor prevozilo 1,46 milijona vozil, prodali so 13.377 mesečnih točkovnih kart, 2.606 letnih točkovnih kart in za to skupaj iztržili 9,5 milijona evrov (brez DDV).