Dars v Karavankah vztraja pri oderuških cenah

 Z višjimi postavkami Dars do dodatnih 700.000 evrov za vzdrževanje in gradnjo druge cevi.

Objavljeno
20. januar 2014 21.41
Avstrija.Predor Karavanke.06.08.2011 Po pogajanjih so avstrijskimi organi dovolili slovenskim kamionom prestop meje s policijskim spremstvom.Foto:Matej Druznik/DELO
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Jesenice – Dars in Asfinag ne nameravata spremeniti zaračunavanja predornine, čeprav so cene, ki sta jih uvedla z novim letom, za dnevne migrante naravnost oderuške. V Delu smo pred kratkim opozorili, da mora delavec, ki se vsak dan vozi v službo skozi Karavanke, samo za predornino plačati več kot 2100 evrov na leto; dvakrat več kot doslej in skoraj 30-krat več kot stane letna predornina za predora Katschberg in Tauern.

Naša vprašanja, zakaj so cene povišali samo za osebna vozila in zakaj so se odločili tako drastično podražiti predornino za voznike, ki povezavo skozi Karavanke uporabljajo vsak dan, namesto da bi zanje uvedli ugodnosti, kakršne veljajo v Avstriji, so na Darsu ostala brez jasnih pojasnil. Prav tako nam niso odgovorili na vprašanji, zakaj cen niso povišali tudi za tovornjake in ali tega niso storili zaradi strahu pred novim uporom slovenskih avtoprevoznikov. Ti so namreč v preteklosti že samo z napovedmi protestov zelo učinkovito uveljavljali svoje interese; nazadnje z zagroženimi zaporami Ljubljane, zaradi katerih se je z njimi v nedeljo sestal minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel. Dnevni migranti, ki se na delo vsak dan vozijo v Avstrijo, pa niso povezani v združenje. Poleg tega tudi nimajo voznega parka, s katerim bi lahko grozili z zaporami prometa. »Avstrijska stran je v tej fazi privolila le v dogovarjanje o zvišanju cestnine za osebna vozila,« so odgovorili na Darsu.

Glede uvedbe popustov za dnevne migrante so napako očitno naredili na Darsu. Alex Holzedl iz Asfinaga (podjetje je upravljavec predora na avstrijski strani) namreč pravi, da »niso dobil nobene ponudbe za letno karto za vožnjo skozi predor Karavanke«. Enotna karta za osebna vozila za 14 voženj skozi predor Karavanke tako od novega leta stane 59,50 evra in je le malenkost cenejša kot letna za dnevne migrante, ki se v Avstriji vsak dan vozijo skozi predora Tauern in Katschberg, za kar plačajo 63 evrov. Alex Holzedl je dejal le, da omenjena predora nista primerljiva s karavanškim, podrobneje pa tega ni pojasnil. V nasprotju s karavanškim sta oba dvocevna.

Ukrep je dnevne migrante že prizadel, po grobih ocenah je takšnih samo v jeseniški občini več sto. Jeseničan L. P. se od novega leta na delo v Avstrijo vozi čez prelaz Koren. Pot je za 15 minut daljša, vendar cenejša, ugotavlja sogovornik.

Asfinag je letos povišal cene za uporabo avtocest v Avstriji za poltretji odstotek, povišanje pa je skladno z rastjo življenjskih stroškov, je povedal Alex Holzedl. Dars in Asfinag sta prvič po začetku obratovanja predora zvišala cene, vendar le za osebna vozila. Tako je za osebno vozilo enkratna vožnja skozi predor zdaj dražja za pol evra in stane sedem evrov, medtem ko so dosedanje točkovno karto (za deset prehodov, veljala je 30 dni) nadomestili z novo (za 14 prehodov, velja 18 mesecev), ceno pa povišali. S staro točkovno karto so dnevni migranti za en prehod meje plačali dobra dva evra, z novo karto pa en prehod stane 4,25 evra. Za dnevnega uporabnika predora Karavanke strošek prevoza skozi Karavanke na leto zdaj znaša več kot 2100 evrov, namesto dosedanjih 1075 evrov.