Do drugega tira za samo 700 milijonov evrov

Denar bi lahko dobili iz evropskih kohezijskih sredstev, je prepričan minister Samo Omerzel.

Objavljeno
18. oktober 2013 14.06
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Ljubljana - Drugi tir je mogoče zgraditi za pol manj denarja kot je naračunala Družba za razvoj in investicije (DRI) v predlogu investicijskega programa, torej namesto za 1,4 milijarde za samo 700 milijonov evrov.

Tako je na današnji tiskovni konferenci povedal minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel. Kot je pojasnil, je ministrstvo prišlo do tega zneska po temeljiti analizi podobnih domačih in tujih projektov.

»Po vseh analizah in informacijah, ki smo jih zbrali s strokovnjaki na ministrstvu, si upam trditi, da se da drugi tir zgraditi za polovico od 1,4 milijarde evrov [torej za 700 milijonov]. Zato je takšna naložba smiselna in se bomo zanjo tudi odločili,« je na ministrstvu za infrastrukturo in prostor množici novinarjev povedal Samo Omerzel. Med naslednjimi koraki bo najprej največ pozornosti namenjene pridobitvi gradbenega dovoljenja, to naj bi dobili v začetku leta 2014. Hkrati bodo objavili javno naročilo za izdelavo temeljite recenzije kompletne projektne dokumentacije, da bi dobili potrditev sedanjih približnih ocen, do katerih so se v mesecu dni dokopali na ministrstvu.

»To recenzijo želimo opraviti s povsem neodvisnim strokovnjakom, ki bo pregledal vsako postavko, tako da bomo investicijo potem lahko izpeljali optimalno,« je dejal minister in dodal, da se bodo vzporedno čim prej lotili še gradnje tako imenovanega izvlečnega tira, to je območja s tiri v bližini Luke Koper, kjer bodo lahko sestavljali vlakovne kompozicije. »Ta investicija je ocenjena na največ 20 milijonov evrov, začnemo jo lahko zelo hitro. Na najhitrejši način lahko povečamo zmogljivosti železniškega transporta za 20 odstotkov in s tem zagotovimo prve korake v razvoju Luke Koper.«

Minister je razgrnil tri poglavitne možne vire financiranja. Iz evropskih kohezijskih sredstev v novi finančni perspektivi bi lahko dobili do 85 odstotkov nepovratnih sredstev. Iz infrastrukturnega sklada CEF, v katerem je za takšne projekte predvidenih 13 milijard evrov, lahko Slovenija za drugi tir pričakuje od 20- do 40-odstotni delež nepovratnih sredstev. Tretji vir pa je javno-zasebno partnerstvo, kar pomeni, da tudi sedanji minister razmišlja o partnerju, ki bi dobil pravico nad upravljavskim delom (ne nad lastnino) infrastrukture. Minister je danes obudil in podprl zamisel Janševe in Pahorjeve vlade, da bi povezali Luko Koper in Slovenske železnice, poslovna sistema, ki drug brez drugega ne moreta obstajati.

Predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič pa je izjavil: »Slovenija z nenehnim spreminjanjem svoje prometne politike mednarodni javnosti in poslovnim partnerjem Luke Koper sporoča, da je kot država nekredibilna, koprsko pristanišče pa dolgoročno nezanesljivo.«