»Do zdraviliških mest ne pripelje hitra cesta!«

Civilna iniciativa noče tretje razvojne osi skozi Laško in opozarjajo, da je Laško turistično in ne industrijsko mesto.

Objavljeno
30. julij 2015 23.35
Lako, 16.4.2014 - Bo 3. razvojna os speljana skozi Lako po sedanji cesti?
Špela Kuralt, Celje
Špela Kuralt, Celje
Laško – Civilna iniciativa krajanov Laškega (CIKL) je iz medijev izvedela, da sporna ideja trase hitre ceste skozi Laško ni pokopana. Na njihova večkratna vprašanja nobeden od pristojnih ni odgovoril. Pravijo, da molk kaže na nespoštovanje aarhuške konvencije, zato so pripravljeni tudi na tožbo.

Glede trase pa predlagajo, da bi cesto umestili skozi Prebold, saj je predviden priključek proti Koroški v Šentrupertu. Toda celjska občina temu odločno nasprotuje.

Trasa tretje razvojne osi buri duhove tudi v delu med Celjem in Novim mestom. Da hitre ceste skozi Laško krajani nočejo, je že v začetku priprave državnega prostorskega leta 2006 povedal takratni župan Jože Rajh. Franc Zdolšek, ki je županovanje prevzel za njim, ni tako odločen. In prav to od njega zahteva predsednik CIKL Franci Vindišar: »Pričakujemo opredelitev župana in občinskega sveta. Ali je Laško industrijsko ali zdraviliško mesto?«

CIKL umeščanju trase hitre ceste skozi Laško nasprotuje zaradi poslabšanja življenjskih in okoljskih razmer, menijo, da kraj razen uničenja ne bo imel nič. »Nihče nikoli ni povedal, kaj bo Laško od tega imelo. Tristo metrov od Thermane je predviden viadukt. Bil sem v Švici in videl zdraviliška mesta. Do njih nikoli ne pripelje hitra cesta. Cesta bo umeščena v neposredno bližino strnjenih naselij Debro, Rečica, Podšmihel, Strmca. Strmca bo uničena, ker sta tam predvidena dva predora. In kako si gradnjo sploh predstavljajo? Kam bodo odpeljali material? Vsi vemo, kaj je bilo pred dobrim mesecem, ko se je zaradi navoženega materiala v Rečici sprožil plaz. Vas Selce se je že posedla zaradi rudnika. Kako varno je umestiti cesto na tako območje?«

Gospodarstveniki zahtevajo dejanja, ne načrtov

CIKL je večkrat opozoril, da razen Pivovarne Laško v občini ni družbe, ki bi hitro cesto skozi Laško potrebovala. »To pomeni, da bo cesta namenjena izključno tranzitu, vse dostave in odpreme blaga naših podjetij pa bi še vedno potekale skozi Laško, Laščani bomo prej v Celju po magistralni cesti kot po tretji razvojni osi,« meni Vindišar.

V Pivovarni Laško so odgovorili le, da se o trasi tretje razvojne osi v tem delu pogovarjajo le na načelni ravni. Bolj oster je bil predsednik uprave Thermane Laško Andrej Bošnjak: »V tem trenutku, ko končna trasa tretje razvojne osi še niti približno ni znana, se težko opredeljujemo do poteka skozi Laško. Želeli bi si, da državni organi namesto razmišljanja o 'megaprojektih', ki gotovo ne bodo realizirani še kakšno desetletje, več pozornosti posvetijo vzdrževanju obstoječih prometnih povezav do Laškega, ki so v zelo slabem stanju. Na pristojne institucije apeliramo, da se tranzitni tovorni promet čim prej preusmeri na druge prometne povezave. Projekt Zidanega Mosta in povezave z Zasavjem je prav tako že predolgo na mizah projektantov, če pa govorimo o naših željah, bi dodali še tisto o varni kolesarski povezavi med Celjem in Laškim.«

Celjske želje

Tranzita skozi mesto se želijo znebiti tudi Celjani, kot so zapisali na občini: »Ne glede na nadaljevanje osi je treba mestno središče tranzitno razbremeniti, povezava proti Zidanemu Mostu pa je glede na ciljni promet najbolj logična.« Celjsko zagato naj bi rešil tako imenovani ipsilon; kraka ceste, eden od avtocestnega priključka Celje vzhod in drugi od avtocestnega priključka Lopata, bi se združila v Tremerjah. Do Laškega bi bila cesta štiripasovna, potem ne več. Vindišar opozarja, da to pomeni, da bo Laško poslej poznano le še po zastojih.

Trasa ceste na tem delu še ni izbrana, denarja za gradnjo ni (cesta do Novega mesta naj bi stala 900 milijonov evrov), tako da se zdi, da se nikomur ne mudi. Z ministrstva so sporočili, da bodo jeseni organizirali javno predstavitev študije variant s predlogom najustreznejše in okoljskega poročila. Za CIKL ne pride v poštev nič drugega kot to, da ceste tam ne bo, kar so v pismu sporočili državni sekretarki Lidiji Stebernak.