Dolžino pomola v resnici kroji Boris Popovič

Kljub že izdanim soglasjem še dolgo ne bo mogla podaljšati prvega pomola.

Objavljeno
10. oktober 2017 22.27
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – Ministrstvo za okolje in prostor je zavrnilo pritožbo koprske občine na okoljevarstveno soglasje za podaljšanje prvega pomola Luke Koper, smo neuradno izvedeli. A to ne pomeni, da bo pomol kmalu podaljšan. Župan Boris Popovič se lahko še velikokrat pritoži.

Kakšna je odločitev ministrstva za okolje, nam ne na ministrstvu ne na agenciji za okolje (Arso) včeraj niso želeli razkriti, saj jo morajo najprej dobiti stranke v postopku. Na Arsu so nam potrdili, da so včeraj Mestni občini Koper in Luki Koper poslali odločbo ministrstva kot pritožbenega organa. Ne glede na vsebino je jasno, da je dolžina prvega pomola odvisna od Borisa Popoviča. Četudi je, kot smo neuradno izvedeli, ministrstvo zavrnilo pritožbo Mestne občine Koper, ima ta 30 dni časa, da vloži pritožbo na upravno sodišče. V tem primeru ostane okoljevarstveno soglasje nepravnomočno. Brez pravnomočnega okoljevarstvenega soglasja pa ni mogoče zaprositi za gradbeno dovoljenje. V primeru pritožbe ima upravno sodišče leto dni časa za svojo odločitev in na koncu odločanje lahko vrne spet na prvo stopnjo, na Arso. In nato se postopek ponovi.

In ko bi bilo okoljevarstveno soglasje končno pravnomočno, se občina lahko pritoži na izdajo gradbenega dovoljenja. Skratka, zdi se, da ima župan Popovič škarje in platno v svojih rokah, ko je govor o dolžini kontejnerskega pomola.

Župan nenaklonjen Matiću

Župan tudi kot predsedniški kandidat ne skriva nenaklonjenosti do uprave Luke Koper. Če bi ta bila bolj naklonjena županu in njegovim ambicijam, bi se Luka lahko hitreje razvijala. Popovič pravi, da je kriv predsednik uprave Dragomir Matić, ki da ne razume pomembnosti sodelovanja z lokalno samoupravo. In da bi bila uprava, ki bi jo vodila, denimo generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes ali županov svetovalec Gašpar Gašpar Mišič, veliko sposobnejša rešiti problem.

Luka že dve leti išče okoljevarstveno soglasje za stometrsko podaljšanje pomola. Še kakšno leto več pa si zaman prizadeva urediti vse formalnosti za gradnjo novega vhoda v tovorno pristanišče. Lani so pretovorili 845.000 kontejnerjev, letos jih bodo predvidoma več kot 900.000 in se tako približali skrajni zmogljivosti pomola. Pretovor bodo lahko še povečevali, vendar z veliko več vloženega truda, časa in stroški.

Bo Luka izgubila kredite in sredstva EU?

Z dodatnimi kapacitetami bi Luka lahko zaslužila najmanj 25 milijonov evrov na leto, če pa upoštevamo še prevoznike, Slovenske železnice, špediterje, carino, agente in druge, se ta znesek pomnoži s štiri. Tudi Občina Koper bi dobila za vsaj 250.000 evrov več prispevkov iz Luke. Luki pa zdaj grozi, da bo izgubila že odobrene bančne kredite in celo nepovratna sredstva EU.

Popovič je v svojem intervjuju za Delo povedal, da komaj čaka na zamenjavo uprave Luke. Toda na petkovem sestanku nadzornega sveta ne bodo obravnavali revizije, ki bi jo morala izdelati revizijska hiša Pricewaterhouse Coopers, saj je ta zaprosila za podaljšanje roka izdelave. Brez revizije pa po mnenju nekaterih nadzornikov Luke gotovo ne bo govora o menjavi uprave.