Država obljublja, ljudje zahtevajo rešitev takoj

Mejni prehod Rakovec. Ker se Slovenija in Hrvaška ne moreta dogovoriti, most že dve leti in pol zaprt za promet.

Objavljeno
13. februar 2017 18.46
Bojan Rajšek
Bojan Rajšek
Metlika, Črnomelj – Odkar so septembra 2014 zaradi dotrajanosti zaprli most čez potok Kamenica na mejnem prehodu Rakovec v metliški krajevni skupnosti Božakovo, se slovenski in hrvaški strani še ni uspelo dogovoriti, kdaj bosta zgradili novega. Na ministrstvu za zunanje zadeve kljub temu optimistično napovedujejo, da bi bil most spet lahko odprt »v nekaj mesecih«.

Most v krajevni skupnosti Božakovo je poškodovan do te mere, da bo treba zgraditi novega, so za Delo sporočili z Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI). Zaradi neprevoznosti mostu imajo domačini precej težav, saj imajo na drugi strani potoka vinograde, do katerih lahko zdaj pridejo le čez mejni prehod Krmačina, kar jim podaljša pot za približno deset kilometrov.

»Ves čas opozarjamo župana, on opozarja predstavnike države, a se nič ne premakne,« je povedal predsednik božakovske krajevne skupnosti Stanko Nemanič in napovedal, da bo svet KS od državnih organov zahteval, da storijo vse za vnovično odprtje mostu, ki je za osebna in tovorna vozila zaprt že skoraj dve leti in pol.

Na DRSI so povedali, da je narasel potok Kamenica v septembru leta 2014 poškodoval objekt do te mere, da ga ni več smiselno popraviti, zato je treba zgraditi novega. Kot pravijo, bodo dela lahko začeli po pridobitvi vseh soglasij, po izdelavi projektne dokumentacije in po sklenitvi meddržavnega sporazuma o gradnji in sofinanciranju objekta. Vrednost naložbe je približno 200.000 evrov.

Na slovenskem ministrstvu za zunanje zadeve pričakujejo, da bo z oživitvijo dela slovensko-hrvaške meddržavne komisije za obmejni promet in sodelovanje rešeno tudi vprašanje obnove mostu. »Kot rezultat slovenske pobude in dogovora s srečanja ministrov za zunanje zadeve konec novembra lani, je komisija po večletnem premoru zasedala 19. decembra lani. Glede omenjenega vprašanja je zadolžila strokovne službe obeh držav, da čimprej pripravijo predlog rešitve. Slovenska stran je že izdelala tehnične podlage in če bo usklajevanje potekalo nemoteno, bi bil mejni prehod lahko spet odprt za promet z motornimi vozili v nekaj mesecih,« so zapisali na ministrstvu Karla Erjavca.

Končno asfalt proti Radencem

Direkcija RS za infrastrukturo bo letos začela posodabljati 1,6 kilometra ceste na odseku Vinica–Sinji Vrh–Radenci, ki je od 207 kilometrov državnih cest na območju Bele krajine, še edina makadamska. Kakor je za Delo povedala Sabina Ferfolja, je projektna dokumentacija izdelana, pridoblili so vsa zemljišča, razpis za izbor izvajalca pa nameravajo objaviti do poletja. Vrednost naložbe je 745.000 evrov, ba DRSI pa pravijo, da je v državnem proračunu za letos in za prihodnje leto za naložbe v cestno infrastrukturo na območju Bele krajine predvidenih štiri milijone evrov. Letos je tako predvidena tudi gradnja pločnika in javna razsvetljava ob državni cesti skozi Lokve, ter obnova ceste v dolžini dveh kilometrov. Vrednost celotne naložbe je 1,78 milijona evrov, država bo prispevala 1,37 milijona evrov, preostanek pa črnomaljska občina. DRSI namerava letos obnoviti tudi 1,7 kilometra ceste skozi Gradac, metliška občina pa bo ob prometnici uredila pločnik in javno razsvetljavo. Posodobitev bo stala 2,5 milijona evrov, pri čemer bo občina morala zagotoviti 600.000 evrov. Na DRSI za letos načrtujejo še preplastitev dela ceste Črnomelj–Dolenjci v dolžini 1,3 kilometra in preplastitev ceste z ureditvijo kanalizacije, gradnjo pločnika in avtobusnega postajališča na cesti Metlika – Podzemelj v dolžini enega kilometra.