Ena najlepših kolesarskih poti pri nas tudi uradno odprta

4,2 milijona evrov vredno naložbo so gradili in urejali kar dve leti, 85 odstotkov denarja pa je zagotovila EU.

Objavljeno
12. januar 2016 21.23
Plave-Solkan
Katja Željan
Katja Željan

Solkan − Kolesarska pot Solkan−Plave je tudi uradno odprta. Del kolesarske povezave od mosta čez Sočo v Solkanu do Prilesja, vključno z navezavo na državno cesto, so namreč že predali v uporabo, saj je Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) pridobila uporabno dovoljenje, nanj pa čaka še odsek povezave od mosta čez Sočo proti državni meji.

9270 metrov dolgo dvosmerno kolesarsko pot med Solkanom in Plavami, ki po spodnji Soški dolini teče tik nad reko Sočo in zato velja za eno najlepših v Sloveniji, je DRSI s pomočjo sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj začela graditi že novembra 2013. Čas gradnje je bil občutno daljši od predvidenega, po pojasnilih Sabine Ferfolja iz DRSI, »zaradi neugodnih in nepredvidljivih geoloških razmer na trasi in ob njej«.

Julija lani, denimo, je skala, ki je treščila na asfalt, preprečila odprtje dolgo pričakovane steze, zato je DRSI po priporočilih geologa Tomaža Arčona iz podjetja Geologija Idrija dala namestiti približno 450 metrov dodatnih varovalnih mrež, ki so stale okrog pol milijona evrov. V sklopu projekta so sicer uredili sedem počivališč za kolesarje, namestili 2180 metrov lovilnih ograj nad kolesarsko stezo in 8500 metrov varovalnih ograj ob njej. 3,1 milijona od 4,2 milijona evrov vredne naložbe je sofinancirala Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

DRSI so sicer 21. decembra izdali uporabno dovoljenje za del glavne državne kolesarske povezave Nova Gorica−Predel na odseku Solkan−Plave, ki je postalo pravnomočno v petek, 8. januarja. Na trasi od mosta čez Sočo proti državni meji z Italijo, kjer so dela zaključili v decembru, pa po navedbah Ferfoljeve prav zdaj odpravljajo pomanjkljivosti pred izvedbo tehničnega pregleda in pripravljajo dokumentacijo, ki je potrebujejo za pridobitev uporabnega dovoljenja.

Gre za približno tristo metrov kolesarske poti, kjer je izvajalec pred kratkim poskrbel za še zgornji ustroj kolesarske steze in ureditev okolice. Ker gre za dve ločeni gradbeni dovoljenji, je treba pridobiti uporabno dovoljenje za vsak del posebej. Na DRSI ocenjujejo, da bodo ta del kolesarske povezave predali v uporabo po pridobitvi uporabnega dovoljenja, predvidoma v letošnjem februarju. Omenjeni 300-metrski odsek je krepko podaljšal čas gradbenih del, saj je bil problematičen zaradi plazenja in zemeljskega udora, ki se je sprožil predlanskim.

Da so se številni kolesarji, ki so kolesarsko povezavo med Solkanom in Plavami uporabljali že doslej, čeprav je bilo to prepovedano, uradnega odprtja razveselili, najbrž ni treba posebej poudarjati. Še zlasti zato, ker so doslej morali uporabljati magistralno cesto po Soški dolini, ki je zelo prometna, po njej pa vozijo tudi številni težki tovornjaki, zato upravičeno nosi ime »cesta smrti«. Na koncu omenjene kolesarske poti pa se že pripravljajo na ureditev rekreacijskega centra s številnimi dejavnostmi.